ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ
Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Προμηθέας λογίζεται ως ο πρώτος "εθελοντής"... Ο εδώ "οίκος " Προσκόπων, Μηχανικών και "Πολιτών" (με αυτή τη σειρά αυτοαξιολόγησης) σας καλωσορίζει σε ένα θέμα, στο οποίο έχει αφοσιωθεί τα τελευταία χρόνια : Την Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα όλων των Οργανισμών (όχι μόνο των επιχειρήσεων) στο "ταξίδι" τους προς την Αριστεία γενικώτερα.
Εκπαιδευτικό Υλικό Αυτομόρφωσης
Σύνδεσμοι


26. "Και Τι Ζητάω" ... από τους ΛΑΥΡΕΝΤΗ Μ. και ΔΙΟΝΥΣΗ Σ. (*)
924 αναγνώστες
Σάββατο, 13 Οκτωβρίου 2007
17:57

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ και ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ή ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗ ΗΘΙΚΗ ? (μέρος 3ο)

Είδαμε στα προηγούμενα άρθρα κάποια από τα αδιέξοδα στα οποία οδηγούμαστε εάν επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε την Οργανωσιακή συμπεριφορά με όρους Ηθικής. Όπως ο γράφων διαισθάνεται η υπεροχή των απόψεών "του" δεν είναι προφανής ούτε καν για τον οξυδερκή αναγνώστη. Για τον λόγο αυτό σήμερα θα τα κάνουμε "πιο λιανά", παίζοντας στο "δικό μας" γήπεδο. Ο Συνήγορος του Αγγέλου (Ηθική) αποβάλλεται της αιθούσης (δικό μας είναι το blog, ότι θέλουμε κάνουμε !).

1.  Η Ηθική προσέγγιση αποτελεί ενοχική αντίδραση - προϊόν της αγγλοσαξωνικής (πουριτανικής) θρησκευτικής - κοινωνικής - επιχειρηματικής στάσης ζειν και επιχειρείν :

  • " το άτομο γεννιέται αμαρτωλό και οφείλει να κερδίσει τη θέση του στον Παράδεισο".
  • "όλοι έχουν ίσες ευκαιρίες = όποιος δεν τα καταφέρει είναι ανίκανος" (American Dream)
  • " Προς τούτο η ελευθερία είναι απεριόριστη = στα 12 σου μπορείς να αγοράσεις περίστροφο και όποιον πάρει ο Χάρος ...( Law West of Pecos).
  • " Σημασία έχει να κερδίσεις" (the Winner takes it all and the second is shit).
  • Δεν είναι τυχαίο, ότι ΚΑΙ οι δύο εχθρικές προσεγγίσεις του άρθρου 2. είναι προέλευσης ΗΠΑ : η φύση των επιχειρήσεων είναι να βγάζουν κέρδη κόντρα υποτίθεται στο : Οι μεγάλες επιχειρήσεις δεν έχουν ούτε ηθική, ούτε συνείδηση, είναι από τη φύση τους ψυχοπαθείς μηχανισμοί...

2.  Η δική μας (του γράφοντος και του οξυδερκή αναγνώστη) "ΕυρωπαΪκή προσέγγιση" δεν έχει κανένα ενοχικό σύνδρομο, μόνο την αγωνία - φροντίδα δίκαιης και ισορροπημένης διαχείρησης των Συμμετόχων.

  • "το άτομο γεννιέται αθώο και έχει την ελευθερία με τις πράξεις του να κερδίσει την θέση του στον Παράδεισο".
  • "δεν υπάρχουν ίσες αρχικές ευκαιρίες = χρέος της κοινωνίας είναι να το λάβει υπόψη της".
  • "Προς τούτο υπάρχουν Νόμοι και Ρυθμίσεις, η Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα τους υπερβαίνει".
  • "Κάθε Οργανισμός Κερδοσκοπικός ή όχι, ότι ζει και αναπνέει... έχει (θετικές και αρνητικές)  επιπτώσεις στους Συμμετόχους του". Σε κάποιους το Ισοζύγιο είναι μάλλον θετικό. Σε κάποιους άλλους έχει αμφίβολο πρόσημο. Σε κάποιους άλλους επίσης έχει σαφώς αρνητικές επιπτώσεις. Το ζητούμενο είναι : να το αναγνωρίσεις - να το καταγράψεις - να το αξιολογήσεις - να το διαχειρισθείς.

3. Η Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα ΔΕΝ εμπλέκεται στο κατά πόσο μία πχ. Εταιρία έχει Ηθικό, ή έστω Αποδεκτό (?) αντικείμενο δραστηριοποίησης. Ηθικό με ποιο κριτήριο ? Αποδεκτό από ποιον ?           Η ΚΡΕΚΑ πως κρίνεται από έναν Ινδουϊστή... Η ΚΡΕΤΑ ή η ΚΤΗΛΑ πώς από ένα Μουσουλμάνο... Ο ΟΠΑΠ πως από το γράφοντα... Ο καθένας από εμάς έχει τα προσωπικά του Ηθικά και συναφή κριτήρια. Όμως η προσέγγιση Κοινωνικής και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητας ΔΕΝ αξιολογεί με αυτόν τον προσωπικό και απολύτως σεβαστό ατομικό τρόπο. Αξιολογεί και κρίνει εάν ο Οργανισμός δρα συστηματικά  στην κατεύθυνση περιορισμού των (δεδομένων) δυσμενών επιπτώσεων της λειτουργίας του, ιεραρχώντας τις προτεραιότητες των δράσεών του, με πρώτη φροντίδα για όσους Συμμετόχους επηρεάζονται με αρνητικό Ισοζύγιο.

 

(*)    εάν ο γράφων ελπίζει να πάει στον Παράδεισο μάλλον έχασε !http://www.youtube.com/watch?v=bEVqOXqXyg4

 

Σχόλια

13/10 18:37  PREMIUM
Με συγχωρείς αγαπητέ Ερμή,

Αλλά ο ΟΠΑΠ νομίζω ότι απ΄όλους μπορεί να κριθεί με τα ίδια κριτήρια :-)
13/10 18:52  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Και όμως φίλτατε DISCOUNT, ο ΟΠΑΠ και το Καζίνο Λουτρακίου έχουν αξιολογότατες δράσεις Κοινωνικής Υπευθυνότητας ! Όχι αυτές τις οποίες τα αντίστοιχα Τμήματα "Δημοσίων Σχέσων" τους προβάλλουν, αλλά αυτές τις οποίες "σεμνά και ταπεινά" ΜΟΝΟ σε Συνέδρια "ειδικών" παρουσιάζονται και δεν τα μαθαίνει "το πόπολο". Που να δεις τις πολυεθνικές καπνοβιομηχανίες (δυστυχώς δεσμεύομαι από το απόρρητο...)
Προετοιμάσου για το αυριανό Quiz, αναμένω απάντηση σου > 19/20
13/10 19:31  PREMIUM
Αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι άλλος ένας φίλος μπαίνει για σοβαρότατη επέμβαση από Δευτέρα λόγω...ΚΑΡΕΛΙΑ.

Άντε επειδή αισθανόταν φουμάροντας και ελεύθερος...

Ο άνθρωπος θέλει καθοδήγηση από φωτισμένα...μυαλά.
Η πολλή θεωρία και ελευθερία βλάπτει σοβαρά την...υγεία.
Τα υπόλοιπα τα ακούω...βερεσέ...

Θα μου πεις που να βρεθούν οι...πεφωτισμένοι...

Ένας για παράδειγμα...σταυρώθηκε :-)

13/10 19:44  PREMIUM
Α, και κάτι άλλο φίλε...

Είμαι περίεργος σύμφωνα και με το κείμενό σου τί μου επιφυλλάσσουν οι μετοχικές επιλογές μου στο Συμμέτοχο με ΤΟΣΟ...αρνητικό ισοζύγιο...

Λογικά θα φτάσουν και για κοινωνική υπευθυνότητα ΚΑΙ από μεριάς μου :-)

Να είσαι καλά !
13/10 19:52  Δόκτωρ Βασίλειος
Ωραίο το σχόλιο! Να συμπληρώσω απλώς (κινδυνεύοντας τώρα να χαρακτηριστώ από "προπαγανδιστής των Εβραίων", λόγω του άρθρου μου, "αντισημιτιστης") ότι η εν λόγω ηθική του προπατορικού αμαρτήματος με όλα τα συνεπακόλουθα είναι εβραϊκής προελεύσεως...Απλά το καταγράφω εγκυκλοπαιδικά, χωρίς να πάρω θέση!
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
4 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
"Σήμερα όλοι οι οργανισμοί : οιασδήποτε φύσης, προσανατολισμού, μεγέθους και ιδιοκτησιακής μορφής. Ανεξαρτήτως αντικειμένου παροχής προϊόντων ή υπηρεσιών, ανεξαρτήτως στόχων και τοποθέτησης στην αγορά, οφείλουν να κερδίσουν και να διατηρήσουν τη σύμφωνη γνώμη ή τουλάχιστον την ανοχή της ευρύτερης κοινωνίας για τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Δραστηριοποιούνται με προσωρινή άδεια λειτουργίας και οφείλουν να αποδεικνύουν συνεχώς - με πειστικό και τεκμηριωμένο τρόπο - ότι παράγουν επίσης θετικά κοινωνικά και περιβαλλοντικά αποτελέσματα."
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις