ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ
Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Προμηθέας λογίζεται ως ο πρώτος "εθελοντής"... Ο εδώ "οίκος " Προσκόπων, Μηχανικών και "Πολιτών" (με αυτή τη σειρά αυτοαξιολόγησης) σας καλωσορίζει σε ένα θέμα, στο οποίο έχει αφοσιωθεί τα τελευταία χρόνια : Την Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα όλων των Οργανισμών (όχι μόνο των επιχειρήσεων) στο "ταξίδι" τους προς την Αριστεία γενικώτερα.
Εκπαιδευτικό Υλικό Αυτομόρφωσης
Σύνδεσμοι


24. "California Dreamin" ...απο τους MAMAS and PAPAS (*)
836 αναγνώστες
Πέμπτη, 11 Οκτωβρίου 2007
18:40

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ και ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ή ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗ ΗΘΙΚΗ ? (μέρος 1ο)

Η αντιπαράθεση με τη Φιλανθρωπία μας απασχόλησε στα τρία προηγούμενα άρθρα και έληξε, όπως ο οξυδερκής αναγνώστης ανέμενε, χωρίς να εκδοθεί απόφαση. Διότι κανένα Δικαστήριο (εκτός ίσως από κάποια αυτοαποκαλούμενα "λαϊκά") δεν είναι σε θέση να συγκρίνει ποσότητες μήλων και αχλάδων.

Νέο μέτωπο ανοίγει σήμερα με την Οργανωσιακή Ηθική, (με την υποπερίπτωση της ονομαζόμενης Επιχειρηματικής Ηθικής έαν αναφερόμαστε σε Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς).

Εδώ θα κατατεθούν τεκμήρια και απόψεις και η δικονομική μάχη προβλέπεται σκληρή. Διότι δεν πρόκειται για παραπληρωματικές δραστηριότητες (όπως η Φιλανθρωπία), αλλά για διαφορετικές προσεγγίσεις στο ίδιο πεδίο.

Ευτυχώς ή δυστυχώς δεν υπάρχει προνομιακός επιστολογράφος, όπως ο φίλος Γιώργος Λιγνός. Ο γράφων θα προσπαθήσει να παίξει τους ρόλους των Δικηγόρων και του Αγγέλου (Ηθική) και του Διαβόλου (Κ. και Π.Υ).

Ας αρχίσουμε με κάποιες γλωσσολογικές αναζητήσεις και φιλοσοφικούς προβληματισμούς : Η ελληνική λέξη ηθική μεταφέρθηκε στις άλλες γλώσσες (τις δύο έστω, που "κατέχει" ο γράφων) ως "σύνολο αξιών οι οποίες πηγάζουν από προσωπική αναζήτηση και καθοδηγούν τις πράξεις του ατόμου" : Ethique, Ethics. Σε αντίθεση με " το σύνολο αξιών οι οποίες ορίζονται από την κοινωνία ή την κοινότητα και επιβάλλονται στα μέλη τους" : Morale, Moral.

Ήδη έχουμε το πρώτο πρόβλημα : πως θα ονομάσουμε ελληνικά τα παραπάνω ΔΥΟ πρόσωπα - έννοιες της ηθικής ? Προσωπική και Κοινωνική ? Αναμένω παρεμβάσεις - προτάσεις (διότι όπως φαίνεται και στο βιογραφικό Μάστορας είμαι). Όμως αυτό το πρόβλημα είναι το μικρότερο διότι ακόμη και με την ξεκάθαρη - διπλή ξενόγλωσση ορολογία ανακύπτουν άλλα σοβαρότερα προβλήματα :

1. Ας δεχθούμε, ότι κάποιος Οργανισμός( Επιχείρήση εάν σας είναι βολικότερο στην πρόσληψη) αναπτύσσει κάπως την ιδιαίτερη της Ethique, καταγράφει και δημοσιοποιεί τον δικό της "Κώδικα Συμπεριφοράς".

2. Για τους ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥΣ Συμμετόχους (πχ. Μετόχους, Μάνατζερς, Εργαζόμενους κλπ.) δεν είναι πλέον προϊόν "προσωπικής αναζήτησης", αλλά "επιβάλλεται", άρα είναι Morale ! Ακόμη χειρότερα είναι πιθανό να συγκρούεται με την δική τους προσωπική - πραγματική Ethique ! Το παραπάνω αγγίζει συχνά και τμήμα των ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ Συμμετόχων (πχ. Προμηθευτές). 

3.  Άλλοι ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ Συμμέτοχοι (πχ. Πελάτες, Ευρύτερη Κοινωνία και Κοινωνικοί Θεσμοί : ανατρέξτε σε προηγούμενα Άρθρα), κρίνουν τον Οργανισμό με τη δική τους προσωπική Ethique ή / και με την ευρύτερα διαδεδομένη και αποδεκτή ανά ομάδα, χώρα, θρησκεία και ότι άλλο... Morale.

Ζωή νάχουμε να γράφουμε, να διαφωνούμε, να ανιχνεύουμε. Δεν (?)υπάρχει περίπτωση να πλήξουμε.

Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
1 ψήφος

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
"Σήμερα όλοι οι οργανισμοί : οιασδήποτε φύσης, προσανατολισμού, μεγέθους και ιδιοκτησιακής μορφής. Ανεξαρτήτως αντικειμένου παροχής προϊόντων ή υπηρεσιών, ανεξαρτήτως στόχων και τοποθέτησης στην αγορά, οφείλουν να κερδίσουν και να διατηρήσουν τη σύμφωνη γνώμη ή τουλάχιστον την ανοχή της ευρύτερης κοινωνίας για τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Δραστηριοποιούνται με προσωρινή άδεια λειτουργίας και οφείλουν να αποδεικνύουν συνεχώς - με πειστικό και τεκμηριωμένο τρόπο - ότι παράγουν επίσης θετικά κοινωνικά και περιβαλλοντικά αποτελέσματα."
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις