ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ
Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Προμηθέας λογίζεται ως ο πρώτος "εθελοντής"... Ο εδώ "οίκος " Προσκόπων, Μηχανικών και "Πολιτών" (με αυτή τη σειρά αυτοαξιολόγησης) σας καλωσορίζει σε ένα θέμα, στο οποίο έχει αφοσιωθεί τα τελευταία χρόνια : Την Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα όλων των Οργανισμών (όχι μόνο των επιχειρήσεων) στο "ταξίδι" τους προς την Αριστεία γενικώτερα.
Εκπαιδευτικό Υλικό Αυτομόρφωσης
Σύνδεσμοι


168. "The Sound Of Silence" ...από τους GREGORIAN Masters of Chant (*)
645 αναγνώστες
Δευτέρα, 14 Απριλίου 2008
19:09

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ και ΣΥΜΜΕΤΟΧΟΙ      ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΑ ΜΕΡΗ (μέρος 55ο) 

Ανάλυση Δράσεων Διαχείρισης - Πελάτες  (4)

Ευκαιρία σήμερα να συνεχίσουμε με τους Πελάτες των εταιριών προτού μας προκύψουν πάλι εμβόλιμες διαθέσεις. Ελπίζω η άποψη της τακτικής αναγνώστριας / τη να συμβαδίζει με των γραφόντων : Η πρόσφατη εμβόλιμη συζήτηση - διαβούλευση ήταν πολύ χρήσιμη ! Πολλά ζητήματα ανέδειξε, κάποια διευκρίνησε, η διαδικασία συναίνεσης επί της ουσίας προωθήθηκε...

Ανακεφαλαιώση των κυριότερων επισημάνσεων από "εκεί που είχαμε μείνει" (Άρθρα 161.~163.) : 

..., προχωρούμε στους Πελάτες, οι οποίοι κατατάσσονται στους ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ Συμμετόχους. Ορίσαμε τους Εργαζόμενους ως Ενδιαφερόμενο Μέρος : συν- επιχειρούν και οι Εταίροι / Μέτοχοι στην κυριολεξία επιχειρούν. Οι Πελάτες ως Ενδιαφερόμενο Μέρος : αλληλογνωρίζονται και αλληλομαθαίνουν με την επιχείρηση.

... τονίζοντας ότι, το ρητό "ο Πελάτης είναι Βασιλιάς" κρύβει πολλές παρανοήσεις ακόμη και κινδύνους.

  • Ο Πελάτης μπορεί να αισθανθεί πολύ μεγάλη απογοήτευση, όταν η πραγματικότητα δεν ανταποκρίνεται στις εξαγγελίες...  Αυτό σημαίνει προσεκτικό έλεγχο, ώστε οι υποσχέσεις να τηρούνται... Σημαίνει κυρίως προσήλωση και οργανωσιακή ικανότητα, ώστε να μετρούνται με συστηματικό τρόπο οι ανάγκες του Πελάτη και ο βαθμός ικανοποίησής τους ! Σημαίνει δυνατότητα άμεσης ανταπόκρισης στις απαιτήσεις του, ακόμη καλύτερα ανίχνευσής τους πριν δηλωθούν ρητώς !
  • Από την άλλη η υπερβολική προσπάθεια ανταπόκρισης στις απαιτήσεις του Πελάτη είναι δυνατό να οδηγήσει σε σχέση τυραννικής υποτέλειας. Η οποία μεταφέρεται με πιεστικό τρόπο στους υπολοίπους Συμμετόχους, κυρίως Εργαζομένους και Προμηθευτές ! Δημιουργείται ακόμη και κίνδυνος αποσταθεροποίησης της ίδιας της επιχείρησης : άγχωτική ατμόσφαιρα, ίσως παραιτήσεις Εργαζομένων, ή λύση συμβολαίων από Προμηθευτές και τελικώς ίσως ...εχθρική συμπεριφορά προς τον Πελάτη !..
  • Τέλος η άνευ όρων παράδοση στις απαιτήσεις του Πελάτη εγκυμονεί και τον κίνδυνο παραίτησης από τη διαρκή αναζήτηση Καινοτομίας...

Η εποχή της ανάγκης πίεσης προς "πελατοκεντρική προσέγγιση", έχει παρέλθει (ή τουλάχιστον έχει αμβλυνθεί) πλέον για ένα μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων (ακόμη και ελληνικών Μ.& Μ.Ε.) Ας κοιτάξουμε πιο μακρυά. Το πραγματικό συμφέρον του Πελάτη οδηγεί στην ανίχνευση μίας σχέσης μεταξύ ενηλίκων, η οποία να βασίζεται στην αλληλοεξάρτηση και όχι στη μονομερή εξάρτηση της επιχείρησης από τον Πελάτη.

Η δόμηση μιας σχέσης νέου τύπου είναι πιο δύσκολη. Βασίζεται στη μακροχρόνια επαφή και την εμπιστοσύνηΔεν αρκεί να τρέχεις πίσω από τον Πελάτη.., αλλά να βαδίζεις πιο μπροστα απ' αυτόν !... μέσα από μια διαδικασία συνεχούς εγρήγορσης

Ο Πελάτης χρειάζεται το Μάρκετινγκ που προσδίδει Αξία στο προϊόν ή την υπηρεσία, την Καινοτομία, το να αποτελεί παράγοντα του οποίου ακούγονται και λαμβάνονται σοβαρώς υπόψη οι προτάσεις πριν. Περιμένει να τον συμβουλεύσαι, να τον σέβεσαι (όχι απλώς να τον αγαπάς), να του δίνεις τη γνώμη σου και ενδεχόμενες εναλλακτικές λύσεις.

Πρέπει να έχεις το κουράγιο ακόμη και να αρνηθείς ένα συμβόλαιο, εάν κρίνεις ότι δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες ενός Πελάτη ! Μπορεί να χάσεις βραχυπρόθεσμα, αλλά υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να κερδίσεις μεσοπρόθρεσμα, όταν καταλάβεί ότι είχες δίκιο και προσπάθησες να τον προστατεύσεις...

Με απλά λόγια ο Πελάτης πρέπει να αισθάνεται ότι, τον θεωρείς Συμμέτοχο και όχι "μπροστά του Αφέντη και πίσω του Θύμα"...

Ε, τα παραπάνω αποτελούν το τμήμα της Κ.& Π.Υ. το οποίο αφορά στους Πελάτες. Διότι, (δεν κουράζομαι να επαναλαμβάνω)

  • η Κ.& Π.Υ. δεν είναι Φιλανθρωπία, δεν είναι Ηθική παρόρμηση για κάτι καλό προς την Κοινωνία ή το Περιβάλλον, δεν είναι κουτοπόνηρο εργαλείο Δημοσίων Σχέσεων...
  • Είναι κρίσιμη - απαραίτητη στρατηγική προσέγγιση της Εταιρικής Ανάπτυξης .

(*)... στο Θρασύβουλο οφείλετε το σημερινόν άσμα... μου θύμησε τους καταπληκτικούς Γρηγοριανούς Μάστορες... http://www.youtube.com/watch?v=dySZpw4JJC4&feature=related

   

 

Σχόλια

14/04 19:28  XRYSA
Καλησπέρα σας καλή εβδομάδα!
14/04 20:04  favlos
Ωραίο το σημερινό.Η δουλεία προς τον πελάτη οδηγεί με μαθηματική
ακρίβεια σε διαζύγιο μαζί του.Άλλωστε ο πελάτης που δέχεται
πολλές υποκλίσεις τελικά δεν σε εκτιμάει και ''αλλού τρώει και
πίνει και αλλού πάει και το δίνει''.

Κουτοπόνηρο εργαλείο δημόσιων σχέσεων δεν ξέρω…αλλά ΕΡΓΑΛΕΙΟ Δημόσιων σχέσεων σίγουρα είναι….

Εγώ πάντως πολλά έμαθα απο εδώ.

Στην αρχική σελίδα του Capital ρίξτε μια ματιά στην ενότητα..management
14/04 20:21  Yannis K.
Δικοπο μαχαιρι το σημερινο.
Θυμισου τη συζητηση με το παπακι και τη Χαρλευ.
14/04 20:27  Yannis K.
Αν και τωρα που το ξαναδιαβαζω κατα καποιο τροπο περιεχεται εδω και εκεινη η προβληματικη.
14/04 20:55  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Σας ευχαριστώ πολύ και πραγματικώς μου κάνει εντύπωσιν ατυό το "σχέσις μεταξύ ενηλίκων". Εις την πατερναλιστική πατρίδα μας όπου τα άτομα θεωρούν υποχρέωσιν του πατρός-αυθέντου Κράτους να τα ταϊζει μέχρι θανάτου, ενώ ταυτόχρονα θεωρούν δικαίωμα την αέναο εξεγερσιν εναντίον του, αυτό είναι μεγάλο βήμα.

Διότι βασικώς, όλη η πολιτική γύρω από αυτο το βιολογικον μοτίβο κινειται, έτσι?
14/04 21:24  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Πολύ σύντομες απαντήσεις :
1. favlε, έγραψα "κουτοπόνηρο" για να το διακρίνω από το "χρήσιμο". Προφανώς η Κ.&Π.Υ. ΠΡΕΠΕΙ να επικοινωνείται, (όπως πχ. και η Ποότητα) θα τα πούμε αναλυτικά <στην ώρα του>. Αλλά εάν αποτελεί αυτοσκοπό και κινητήρια δύναμη η διαφήμισή της, τότε γυρίζει (και στα δύο παραδείγματα) μπούμεραγκ !
2. Yanni γράφω και πράγμτα τα οποία αντιφάσκουν ίσως, ή δεν αναμιγνύονται ομοιόμορφα στη συνταγή. Θα τα ξαναδιαβάσω ! νομίζεις ότι εγώ τα έχω ξεκαθαρισμένα στο μυαλό μου, ή από κάπου τα αντιγράφω - μεταφέρω. On line "δημιουργώ", στην κυριολεξία δε ! Το 95% δεν το γράφω καν πρώτα στο word...
3. Θρασ. Όπου για να αναιρέσω τα παραπάνω αυτό που σας ήρεσε ο όρος "σχέσις μεταξύ ενηλίκων" ...είναι "κλεψιμέϊκο", από γαλλικό κείμενο !...
14/04 23:17  Goldmine
Εκλεκτή πελατεία βλέπω εδώ.
Δηλώνω κι εγώ συμμετοχή σ΄αυτό το μάθημα.
Μου έλυσε απορίες απ΄οτην αντιμετώπιση που έχω ως πελάτισσα στα κομμωτήρια και τα ινστιτούτα:-)Εκεί να δεις μάρκετινγκ της κακιάς ώρας. Ή σε σνομπάρουν στα επώνυμα με ύφος καρδιναλίων από την καθαρίστρια μέχρι την υπάλληλο στην γκαρνταρόμπα ή σου βγάζουν νέα πιστωτική κάρτα πριν καν το αντιληφθείς...
15/04 00:14  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Εμ, φιλτάτη mine d'or, πως να το σκεφθεί ο γράφων ?... Ο μόνος κλάδος που δεν αντιπροσωπεύθηκε, ούτε στην αρχική έρευνα, ούτε στη μετέπειτα διάδοση του "πλαισίου" ! Από αύριο εξαπολύω τις φιλενάδες μου με το ερωτηματολόγιο...
Καλωσορίζω και τον 1*αστεριστή. P.R. exucitive I'presume... Περίπου 20 εισηγμένες δημοσιεύουν "Κοινωνικό Απολογισμό" σε λιγότερες από τις μισές εξ'αυτών υπάρχει σχετικό business unit ! στις υπόλοιπες αντιλαμβάνεσθε ποιο τμήμα χειρίζεται την Ε.Κ.Ε. Στοιχεία <στην ώρα τους>, από Διπλωματική Εργασία Σπουδάστριας (Μηχανικού πλέον) του ΕΜΠ.
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
6 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
"Σήμερα όλοι οι οργανισμοί : οιασδήποτε φύσης, προσανατολισμού, μεγέθους και ιδιοκτησιακής μορφής. Ανεξαρτήτως αντικειμένου παροχής προϊόντων ή υπηρεσιών, ανεξαρτήτως στόχων και τοποθέτησης στην αγορά, οφείλουν να κερδίσουν και να διατηρήσουν τη σύμφωνη γνώμη ή τουλάχιστον την ανοχή της ευρύτερης κοινωνίας για τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Δραστηριοποιούνται με προσωρινή άδεια λειτουργίας και οφείλουν να αποδεικνύουν συνεχώς - με πειστικό και τεκμηριωμένο τρόπο - ότι παράγουν επίσης θετικά κοινωνικά και περιβαλλοντικά αποτελέσματα."
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις