ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ
Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Προμηθέας λογίζεται ως ο πρώτος "εθελοντής"... Ο εδώ "οίκος " Προσκόπων, Μηχανικών και "Πολιτών" (με αυτή τη σειρά αυτοαξιολόγησης) σας καλωσορίζει σε ένα θέμα, στο οποίο έχει αφοσιωθεί τα τελευταία χρόνια : Την Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα όλων των Οργανισμών (όχι μόνο των επιχειρήσεων) στο "ταξίδι" τους προς την Αριστεία γενικώτερα.
Εκπαιδευτικό Υλικό Αυτομόρφωσης
Σύνδεσμοι


134. "Όρνιθες - Οι Κύκνοι" ...από τον Βασίλη Γ. (*)
688 αναγνώστες
Τετάρτη, 27 Φεβρουαρίου 2008
18:32

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ και ΣΥΜΜΕΤΟΧΟΙ      ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΑ ΜΕΡΗ (μέρος 26ο) 

Ανάλυση Δράσεων Διαχείρισης - Εργαζόμενοι  (12)

Θα ασχοληθούμε σήμερα και στο επόμενο άρθρο με το τμημα που αφορά στους Εργαζόμενους από ένα μοντέλο, του οποίου οι επιρροές στο "πλαίσιο ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ" είναι σημαντικές, Το πλαίσιο Επιχειρηματικής Αξίας “Small Business Journey – The Route Map to Business Value - BITC”.

Το πλαίσιο δημιουργήθηκε από το Βρετανικό Δίκτυο – ΚίνημαBusiness in the Community, το οποίο είναι Μη Κυβερνητική Οργάνωση και περιλαμβάνει περισσότερες από 700 Εταιρίες του Ηνωμένου Βασιλείου, οι οποίες έχουν «δεσμευθεί στις Αρχές της Κοινωνικής Υπευθυνότητας» : (“committed to improving their positive impact on society”).

Το πλαίσιο απευθύνεται ειδικά στις ΜΜΕ και προτείνει τρεις (3) διαπλεκόμενες διαδρομές στο ταξίδι, οι οποίες περιλαμβάνουν συνολικά είκοσι (20) ζητήματα – σταθμούς, τα οποία αποκαλούνται : + points :
 ·        Policy
        + 1  Defining your Purpose
         + 2  Business Principles
         + 3  Managing Risk
         + 4  Sharing Good Practice
         + 5  Know the Law
         + 6  Measuring Success
         + 7  Innovation
·        Practice
         + 8  Managing Resources
         + 9  Minimising Waste
         + 10 Developing Skills
         + 11 Health and Safety
         + 12 Equality
         + 13 Diversity
         + 14 Marketing with a Cause
         + 15 Better Payment
         + 16 Volunteering
·        Stakeholder
         + 17 Employees
         + 18 Engaging Customers
         + 19 Suppliers
         + 20 Communities
  
Για κάθε σταθμό το πλαίσιο περιλαμβάνει ένα λιτό ( 3 αραιές σελίδες ) και πανομοιότυπης μορφής επεξηγηματικό κείμενοεργαλείο, το οποίο περιλαμβάνει τα εξής :
What’s the point - Why ? - Extra benefit to your company -                Why is this important ? - How to get started in a small way -              Who can help you to go further - Living proof ( best practices)
Το πλαίσιο στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των ΜΜΕ και βασίζεται ουσιαστικώς στο Δίκτυο ( σ.σ. : Who can help you to go further ) και όχι στο καθαυτό κείμενο – περιεχόμενο του.
Είναι χαρακτηριστικό ότι προτρέπει την ενδιαφερόμενη επιχείρηση, να ξεκινήσει τη προσπάθεια – ταξίδι, από οιαδήποτε διαδρομή και σταθμό (+ point) και να εφαρμόσει ( σ.σ. at random ), όσες περισσότερες δράσεις (+ points) θεωρεί ότι της είναι απαραίτητεςτης ταιριάζουν – στη παρούσα φάση ανάπτυξής της.
Η εφαρμογή του πλαισίου δεν πιστοποιείται, είναι όμως δυνατό να οδηγήσει σε διάφορες μορφές επιβράβευσης και δημόσιας αναγνώρισης, με τη συμμετοχή στη διεκδίκηση μίας σειράς ετησίων βραβείων (σ.σ εθνικής εμβέλειας, σε διάφορες κατηγορίες), τα οποία διοργανώνει και απονέμει το Δίκτυο.
 
·        Ο γράφων θεωρεί, ότι αποτελεί τη σημαντικότερη προσπάθεια δημιουργίας πλαισίου ειδικώς για ΜΜΕ σε ευρωπαϊκή αλλά και παγκόσμια κλίμακα.
·        Οι δεκαεννέα από τους είκοσι σταθμούς (+ points) περιλαμβάνουν ένα μεγάλο τμήμα από τα κριτήρια και υποκριτήρια του μοντέλου EFQM από το πεδίο «Δυνάμεις Επίτευξης (Enablers)».
·        Αναδεικνύονται δε ζητήματα τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία για τις ΜΜΕ και περιγράφονται με απλό και κατανοητό τρόπο.
·        Μόνο ένας όμως σταθμός (+ point 6) επιχειρεί να καλύψει το υπόλοιπο (50%) του μοντέλου EFQM το πεδίο «Αποτελέσματα (Results)», με ιδιαιτέρως συνοπτικό και ατελή κατά τον γράφοντα τρόπο.)
·        Όπως αναφέρεται παραπάνω στην ανασκόπηση του πλαισίου τούτο βασίζεται ουσιαστικώς στη συνδρομή του Δικτύου και όχι στο καθαυτό κείμενο – περιεχόμενο του.

Τέλος ο γράφων διατηρεί σοβαρές επιφυλάξεις για τη χαλαρή συγκρότηση του πλαισίου, η οποία επιτρέπει στην επιχείρηση, να ξεκινήσει τη προσπάθεια – ταξίδι, από οιαδήποτε διαδρομή και σταθμό (+ point) και να εφαρμόσει όσες περισσότερες δράσεις (+ points) θεωρεί ότι της είναι απαραίτητες, χωρίς να την καθοδηγεί το πλαίσιο στο ταξίδι της, ή τουλάχιστον να της προσφέρει μία μεθοδολογία επιλογής των κρισιμότερων πεδίων με τα οποία πρέπει να απασχοληθεί κατά προτεραιότητα. 

(*) ...Η ιστορική παράσταση του Θεάτρου Τέχνης, με τη μουσική του Μάνου Χ. σήμερα στο Grand National Theatre του Πεκίνου !... http://www.youtube.com/watch?v=m0ZbFqFWmUg

Σχόλια

27/02 19:05  pol
Χάρηκα μαθαίνοντας τη μεγάλη αξία του πλαισίου στήριξης ΜΜΕ επιχειρήσεων.Καλή δύναμη και καλή συνέχεια.
Το έγραψα και στον Goldmine ,είμαι θαυμαστής των ανθρώπων του επιχειρηματικού δαιμονίου.Ελπίζω κάποιο μέλος της οικογένειας να με αποζημιώσει!
27/02 20:35  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Πω, πω, πόσον καιρό έχω να σχολιάσω? Τρέξιμο, πολύ τρέξιμο - αλλα δε σας εξέχασα... ; )
27/02 21:45  evie
Λέτε: "ο γράφων διατηρεί σοβαρές επιφυλάξεις για τη χαλαρή συγκρότηση του πλαισίου"

Συμφωνώ γιατί αν υποθέσουμε ότι η επιχείρηση δεν ασχολείται να μάθει τους νόμους που την αφορούν ή
δεν ασχοληθεί με το θέμα της ασφάλειας και της υγείας τότε ενδέχεται να γίνει παράνομη και επικίνδυνη!
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
5 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
"Σήμερα όλοι οι οργανισμοί : οιασδήποτε φύσης, προσανατολισμού, μεγέθους και ιδιοκτησιακής μορφής. Ανεξαρτήτως αντικειμένου παροχής προϊόντων ή υπηρεσιών, ανεξαρτήτως στόχων και τοποθέτησης στην αγορά, οφείλουν να κερδίσουν και να διατηρήσουν τη σύμφωνη γνώμη ή τουλάχιστον την ανοχή της ευρύτερης κοινωνίας για τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Δραστηριοποιούνται με προσωρινή άδεια λειτουργίας και οφείλουν να αποδεικνύουν συνεχώς - με πειστικό και τεκμηριωμένο τρόπο - ότι παράγουν επίσης θετικά κοινωνικά και περιβαλλοντικά αποτελέσματα."
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις