ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ
Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Προμηθέας λογίζεται ως ο πρώτος "εθελοντής"... Ο εδώ "οίκος " Προσκόπων, Μηχανικών και "Πολιτών" (με αυτή τη σειρά αυτοαξιολόγησης) σας καλωσορίζει σε ένα θέμα, στο οποίο έχει αφοσιωθεί τα τελευταία χρόνια : Την Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα όλων των Οργανισμών (όχι μόνο των επιχειρήσεων) στο "ταξίδι" τους προς την Αριστεία γενικώτερα.
Εκπαιδευτικό Υλικό Αυτομόρφωσης
Σύνδεσμοι


Δημοτικές Εκλογές Χολαργού - Παπάγου ΙΙI
785 αναγνώστες
Δευτέρα, 13 Σεπτεμβρίου 2010
15:36

Η υποψήφια δήμαρχος Χριστίνα Πολυκαλά και υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι της δημοτικής κίνησης «Κοινωνία Δημοτών» σας καλούν τη Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου στις 7:30μμ στο Δημαρχείο Χολαργού όπου θα παρουσιάσουν τις θέσεις τους και θα συζητήσουν μαζί σας.  

Η ανταπόκριση σας σε αυτήν την πρόσκληση θα συμβάλει σε ένα γόνιμο διάλογο για το μέλλον του νέου ενοποιημένου Δήμου Παπάγου-Χολαργού. Η παρουσία σας θα είναι τιμή για μας.

 

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 2010
Δημοτικές εκλογές 2010. Η πρόκληση βρίσκεται μπροστά στην τοπική αυτοδιοίκηση που καλείται να προσαρμοσθεί, να αναδιοργανωθεί και να αντιδράσει στην κρίση που μαστίζει τη χώρα και στις συνθήκες που προκύπτουν από το νέο θεσμικό πλαίσιο του «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ».
Ο ρόλος της είναι επιβεβλημένος: Να συμβάλει στη δημιουργία μιας κοινωνίας όπου οι αξίες της ελευθερίας, της ισότητας, της δικαιοσύνης, της ανεκτικότητας και της αλληλεγγύης να βιώνονται ως καθημερινές εμπειρίες από όλους μέσα σε πόλεις φιλικές και βιώσιμες.
Οι καιροί είναι δύσκολοι. Η κρίση δομική, βαθιά  και πολύπλευρη, παγκόσμια και εθνική:
·         Κρίση οικονομική: Δημοσιονομική, αναπτυξιακή, συμπίεσης εισοδημάτων και ασφαλιστικών παροχών.
·         Κρίση κοινωνική: Ανεργία, επιδείνωση των συνθηκών και όρων εργασίας, περιορισμός του κοινωνικού κράτους,  αποσάθρωση της κοινωνικής συνοχής, ανασφάλεια και φόβος, απομόνωση, ατομισμός, ξενοφοβία.
·         Κρίση οικολογική: Ρύπανση, φαινόμενο θερμοκηπίου και κλιματικών αλλαγών, ακραία καιρικά φαινόμενα, εξαφάνιση ειδών ζωής, χάσμα μεταξύ διαπιστώσεων και λήψης αποφάσεων, αδυναμία εφαρμογής μεταρρυθμίσεων σε παγκόσμια κλίμακα, υπερεκμετάλλευση των φυσικών πόρων, απαράδεκτες αγοραπωλησίες δικαιωμάτων ρύπανσης, αδιέξοδα μεγάλο «οικολογικό αποτύπωμα» της λειτουργίας των προηγμένων κοινωνίων.
·         Κρίση πολιτισμού και αξιών: Υπερκαταναλωτισμός , υποταγή στα lifestyleπρότυπα που προβάλλουν τα ΜΜΕ, κυριαρχία των Ι.Χ. αυτοκινήτων, συρρίκνωση του πολιτισμού της καθημερινότητας. Ο άνθρωπος πιέζεται να γίνει ανταγωνιστική μονάδα με αποκλειστικό σκοπό την προσωπική επιτυχία στο σύστημα, χρησιμοποιώντας κάθε μέσο. Υπονομεύεται η συλλογική δράση  για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Κρίση που καταλήγει να είναι πολιτική: Ευτελίζει τον πολιτικό πολιτισμό, απαξιώνει τη  Δημοκρατία καθώς τη συρρικνώνει σε μία απλή διαδικασία εκλογής όλο και πιο αυτονομημένων από την κοινωνία και ομοιόμορφων πολιτικών ηγεσιών, υποτάσσει  την κοινωνική Δημοκρατία στον νεοφιλελευθερισμό, την πολιτική στην οικονομία , τον άνθρωπο στο κέρδος.
Οι οικονομικές πολιτικές που εφαρμόστηκαν στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια από τις κυβερνήσεις  των δύο μεγάλων κομμάτων υλοποιούσαν καθυστερημένα το νεοφιλελεύθερο καπιταλιστικό σχέδιο, που εκπορεύεται από τις κυρίαρχες δυνάμεις των ΗΠΑ και της Ε.Ε. Η κρίση δανεισμού που προέκυψε «ξαφνικά» ήταν αποτέλεσμα αφ’ ενός της ανικανότητας της κυρίαρχης πολιτικό-οικονομικής ελίτ να εκσυγχρονίσει ορθολογιστικά το σύστημά της με βάση τα δυτικά ανεπτυγμένα πρότυπα, και αφ’ ετέρου της βαθιάς διαφθοράς της, η οποία κατασπατάλησε τους οικονομικούς πόρους της χώρας, των ξένων δανείων συμπεριλαμβανομένων. Η σημερινή κρίση, εκτός του ότι επέφερε τον άμεσο οικονομικό έλεγχο της χώρας, κυρίως από τους Ευρωπαίους δανειστές της (Τράπεζες, χρηματοπιστωτικούς οίκους, ΔΝΤ, Κομισιόν, κλπ), αξιοποιείται από την ίδια την ελληνική ελίτ  για να περάσει στα γρήγορα και με το μίνιμουμ των κοινωνικών αντιδράσεων τα δραστικά οικονομικά και κοινωνικά μέτρα – που πάντα ήθελε - σε βάρος της Εργασίας.                     
Τα μέτρα αυτά πλήττουν την κοινωνία, συνθλίβουν μεγάλη μερίδα των εργαζομένων στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα  όπως και των χαμηλοσυνταξιούχων, ακυρώνουν εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα που κατακτήθηκαν με αγώνες επί δεκαετίες, διασπείρουν την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα στη μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας, την συντηρητικοποιούν, εκμηδενίζουν τις δυνατότητες ένταξης και τις ελπίδες των νέων, οδηγούν την οικονομία σε μαρασμό, ακυρώνουν τις βεβαιότητες για μια καλύτερη ζωή σε μία Ελλάδα που θα έπρεπε να αναπτύσσεται σε όφελος της πλειοψηφίας του λαού.
Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο της συγκυρίας προέρχεται από τον «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ».
Το νέο θεσμικό πλαίσιο για την τοπική αυτοδιοίκηση δηλώνει πως σκοπεύει στην αλλαγή του διοικητικού συστήματος της χώρας, στην αποκέντρωση και την μεταφορά αρμοδιοτήτων από το κεντρικό κράτος στην περιφέρεια και τους δήμους, την εξοικονόμηση πόρων, τη χρηστή και αποτελεσματικότερη διοίκηση.
Τέτοιου είδους μεταρρύθμιση είναι αναγκαία εδώ και πολλά χρόνια. Τη ζητούν όλες οι προοδευτικές πολιτικές δυνάμεις και τα συλλογικά όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης. Την έχουν κατακτήσει από παλιά οι άλλες Ευρωπαϊκές χώρεςσυμβάλλοντας στην σημερινή τους πολύπλευρη ανάπτυξη.
Ωστόσο ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» υστερεί σημαντικά σε βασικούς τομείς:
Παρά τα κάποια θετικά βήματα σε νέους θεσμούς ενισχυμένης λαϊκής συμμετοχής για την παραγωγή πολιτικών στις τοπικές κοινωνίες, το ενδιαφέρον για τις πολυπολιτισμικές συνθήκες και την μεταναστευτική παρουσία πουενισχύεται, τους ελέγχους για τον περιορισμό της αδιαφάνειας, παρουσιάζει πολλές και σοβαρές αδυναμίες στους τομείς της μεταφοράς αρμοδιοτήτων, της χρηματοδότησης αλλά και του εκλογικού συστήματος.
·         Γραμμένος «στο πόδι», βρίθει από ανεπάρκειες, ασάφειες, ατέλειες, λάθη και σκοπιμότητες.
·         Επιβάλλει στους εντελώς ανέτοιμους οργανωτικά και οικονομικά δήμους την ανάληψη σημαντικών ευθυνών (πολεοδομικά γραφεία, πρωτοβάθμια υγεία κ.ά.).
·         Αναθέτει στους δήμους αρμοδιότητες που θα έπρεπε να ανήκουν στην περιφέρεια και αντιστρόφως.
·         Δεν διασφαλίζει την προστασία υγιών οικονομικά δήμων όταν συνενώνονται με  υπερχρεωμένους (όπως στην περίπτωση του νέου Δήμου μας).
·         Συνεχίζει το δημαρχοκεντρικό σύστημα που εξασφαλίζει υπερβολικές εξουσίες στον Δήμαρχο αντί στο Δημοτικό Συμβούλιο, ενισχύονταςτις δυνατότητές του για αυθαιρεσίες, πελατειακές σχέσεις με «ημετέρους» και αδιαφανείς σχέσεις διαπλοκής.
·         Το εκλογικό σύστημα παραμένει πλειοψηφικό, καθώς συνεχίζει να παραχωρεί την απόλυτη πλειοψηφία των 3/5 των δημοτικών συμβούλων στον πρώτο συνδυασμό, έστω και αν αυτός την πρώτη Κυριακή έχει μειοψηφική απήχηση στο εκλογικό σώμα, καταδικάζοντας έτσι την αντιπολίτευση σε ισχνή αριθμητικά παρουσία και σε προτάσεις που ηχούν σε «ώτα μη ακουόντων», εκμηδενίζοντας τις αναγκαίες συνθέσεις και εν τέλει τη δημοκρατική λειτουργία στη χάραξη πολιτικής και στη λήψη αποφάσεων.
·         Δεν εξασφαλίζει στην τοπική αυτοδιοίκηση τους αναγκαίους πόρους, υποχρεώνοντάς την ή να μην ανταποκριθεί με επάρκεια στους νέους ρόλους της ή να επιβάλει τοπικές φορολογίες κατοίκων και επιχειρήσεων ή να εκχωρεί στον ιδιωτικό τομέα σημαντικές δραστηριότητές της  προκειμένου να αντεπεξέλθει.
Το νέο θεσμικό πλαίσιο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» απαιτεί από τις δυνάμεις της τοπικής αυτοδιοίκησης σημαντικές και συστηματικές προσπάθειες βελτίωσής του σε πολλές πτυχές του.
Σ΄αυτό το περιβάλλον της κρίσης και του νέου ατελούς θεσμικού πλαισίου η Τοπική Αυτοδιοίκηση καλείται να λειτουργήσει στα επόμενα 3,5 έτη ενώ βρίσκεται εδώ και χρόνιαστη δίνη μιας έντονης κρίσης αξιοπιστίας. Η συνείδηση των πολιτών την καταδικάζει στις πρώτες θέσεις της διαφθοράς και της αναποτελεσματικότητας. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση αδυνατεί να διατυπώσει ένα συνεκτικό σχέδιο για την ολόπλευρη ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, τη διαφανή οικονομική διαχείριση και την αποτελεσματική λειτουργία. Οι όποιες φωτεινές εξαιρέσεις δήμων που τιμούν την εμπιστοσύνη των πολιτών επιβεβαιώνουν απλώς το κανόνα.
Σήμερα προβάλλει επιτακτικά η ανάγκη για έναν πολιτικό λόγο ελπίδας και μία συνέγερση της τοπικής κοινωνίας.
Για ένα μάχιμο πλαίσιο διεκδίκησης και κοινωνικής προστασίας στους δήμους, τις περιφέρειες, την χώρα.
·         Για να αντιμετωπίσουμε τις επιπτώσεις της κρίσης στη ζωή όλων μας.
Ιδιαίτερα όμως των ανέργων, των ανίσχυρων, των απομονωμένων, των διαφορετικών (υπερήλικες, ΑΜΕΑ, μονογονεϊκές οικογένειες, μειονότητες).
Των οικογενειών που βλέπουν τα εισοδήματά τους να συρρικνώνονται και που όλο και περισσότερο αδυνατούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες των σπουδών των παιδιών, των δαπανών για την υγεία, των μηνιαίων λογαριασμών.
Των νέων που περιθωριοποιούνται, απελπίζονται και εξεγείρονται.
Των γυναικών που απωθούνται πρώτες στο εργασιακό περιθώριο. 
Των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που πλήττονται και κλείνουν, αυξάνοντας την ανεργία.
 
Οι Δήμοι έχουν εδώ τον δικό τους ρόλο να παίξουν: Επανεξετάζοντας τις προτεραιότητες και αναδιατάσσοντας τον προϋπολογισμό για να χρηματοδοτήσουν νέες δράσεις και προγράμματα.
Οργανώνοντας την αλληλεγγύη, τον εθελοντισμό, τη συνεργασία. Εμπνέοντας την τοπική κοινωνία.
 Για μία αποτελεσματική και διαφανή διοίκηση. Για την αξιοπιστία.
·         Εφαρμογή συγχρόνων συστημάτων διοίκησης (Τοπική δημοσκόπηση για τον προσδιορισμό αναγκών και προτεραιοτήτων. Διοίκηση του δήμου βάσει του επιχειρησιακού προγράμματος. Εφαρμογή προτύπου ISO9000 σε σύστημα  διαχείρισης ποιότητας στην παροχή υπηρεσιών.  Διοίκηση επί τη βάσει στόχων, δεικτών μέτρησης της απόδοσης των υπηρεσιών και αξιολόγησης του προσωπικού.
·         Έρευνες για την ικανοποίηση των δημοτών από τις παρεχόμενες δημοτικές υπηρεσίες.
·         Τήρηση διαφανών διαδικασιών στην ανάθεση και εκτέλεση έργων. (μελέτη σκοπιμότητας έργου, μελέτη έργου, δημόσιος μειοδοτικός διαγωνισμός για την ανάθεση, έλεγχος κατά την εκτέλεση και την παράδοση).
·          Εφαρμογή διαφανών διαδικασιών στις προμήθειες.
·         Αναβάθμιση του ρόλου των εργαζομένων και βελτίωση των εργασιακών σχέσεων στο Δήμο, ενίσχυση του ρόλου των υπηρεσιακών παραγόντων στην εκπόνηση σχεδίων του Δήμου, επιμόρφωση υπαλλήλων. Εφαρμογή προτύπου OHSAS 18000 για την υγιεινή και την ασφάλεια στους χώρους εργασίας σε διαβούλευση με τους εργαζομένους.
·         Γενίκευση χρήσης των νέων τεχνολογιών στη λειτουργία του Δήμου και στην επικοινωνία με τους δημότες.
Για την Πράσινη ανάπτυξη, τη βιώσιμη πόλη και το περιβάλλον. Διεθνές πρότυπο ISO 14000.
·         Για την πυρασφάλεια, την προστασία του Υμηττού και του πράσινου (περιαστικού και ενδοαστικού).
·         Για τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής στο Δήμο.
·         Για τις έκτακτες συνθήκες και την πολιτική προστασία.
·         Για τον περιορισμό των απορριμμάτων, το διαχωρισμό και την ανακύκλωσή τους, την κομποστοποίηση (παραγωγή λιπάσματος) των πρασίνων μερών των δένδρων από το κλάδεμα και την επαναχρησιμοποίησή του στα πάρκα του Δήμου.
·         Τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας και στάθμευσης των αυτοκινήτων.
·         Για τη δημιουργία δακτυλίου για ποδηλάτες.
·         Για τη δημοτική συγκοινωνία που να συνδέει το Δήμο με το Μετρό.
·         Για τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, τα στέκια νεολαίας και την τρίτη ηλικία.
Για τη συμμετοχή των δημοτών. Για τη κοινωνική συνοχή και τη δημοκρατία στο δήμο.
Κανένα δημοτικό πρόγραμμα όσο καλά και επεξεργασμένο κι’ αν είναι, κανένας δήμαρχος ή σύμβουλος όσο ικανός, τίμιος, αφοσιωμένος στο έργο του κι’ άν είναι, καμία δημοτική παράταξη όσο καλά και αν εφαρμόζει το πρόγραμμά της και συνεργάζεται με τους εργαζόμενους στο δήμο για την υλοποίησή του, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη συμμετοχή των δημοτών στα κοινά.
Η συμμετοχή υποχρεώνει τους διοικούντες να μην ξεχνούν προγράμματα που παρουσίασαν, τις υποσχέσεις που έδωσαν, ελέγχει την αξιοπιστία και την ακεραιότητά τους, αποδίδει στην πολιτική τον πλούτο και το βάθος που έχει ανάγκη.
Μόνο η φυσική παρουσία και η πνευματική εγρήγορση μετατρέπει την άποψη των πολλών σε βούληση, τη γνώμη τους σε απαίτηση, τις επιλογές τους σε δράση.
Το χάσμα ανάμεσα στις ανάγκες της πόλης και στα έργα μόνο έτσι γεφυρώνεται.
Μόνο έτσι η Δημοκρατία αποκτά σάρκα και οστά, η εμπιστοσύνη ξανακερδίζεται και η ελπίδα ξαναγεννιέται.
Επειδή πιστεύουμε ότι μόνο μαζί μπορούμε να αγωνιστούμε αποτελεσματικά γι’ αυτά,
 
Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΗΜΟΤΩΝ Παπάγου – Χολαργού

ζητάει τη συμμετοχή και τη στήριξή σας για να δώσει στο Δήμο το χαρακτήρα που του αξίζει, για το Δήμο που μας αξίζει.

Σχόλια

13/09 16:42  broker1
Δημητρης νικολαου
13/09 19:27  oberon
30φιλε,

Κάποια στιγμή, δώσε στη Χριστίνα σας (καλή επιτυχία !) το άρθρο μου : "Ε Δήμαρχε !".

Και τη συμβουλή μου : Άσε την ξύλινη γλώσσα φιλενάδα.


"Σαράντα χρόνια φούρναρης ..."

14/09 11:13  PREMIUM
Ob ... Μη μου πεις !
Το πρωί αγοράζω κολατσό του γιού μου από ... φούρνο στην Πεύκη ! Δικός σου ??? :-)
14/09 11:17  oberon
Όχι, αλλά να τον αγοράσω ...
14/09 11:19  PREMIUM
Κάντο please ! Λιμπίζομαι και τις μπουγάτσες εκτός από τα ... Θεσσαλονίκης αλλά είναι ακριβές ! :-)
14/09 11:22  oberon
O.k. - μόνο που το καλό πράγμα ...

Και μη μου πεις και εσύ σαν το jerri - πού είναι αυτός πάλι ; - το "εξαρτάται πώς την τρως".

Και είπαμε : το τσάμπα πέθανε ...


14/09 11:24  PREMIUM
Φοβερή ταμπέλα και στο Βοτανικό !

Το πιο ... καθαρό VROMIKO της Αθήνας ! Χε χε χε ...

Σχετικά όλα αυτά ??? -)
14/09 11:25  oberon
Αν βρεις κάτι άσχετο, σφύρα μου ...
14/09 11:26  PREMIUM
Φσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσ ! :-)
14/09 11:30  oberon
Φσ ή φρρρρρρρρρρρ ;
14/09 11:32  PREMIUM
Σφυρίζω ... πατριωτικά ωρές !
Με τα δυο δάχτυλα όχι με ... σφυρίχτρα ! :-)
14/09 11:41  oberon
Λοιπόν, δ-ε-ν στο είπα : Άρχισε η "αντίστροφη μέτρηση" για την παραλαβή του βιβλίου μου.

Είπαμε : Το τσάμπα πέθανε ...
14/09 21:48  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Συνδεθείτε στο "πειραματικό" βλόκιο:
http://koinoniadimoton.wordpress.com
14/09 22:26  PREMIUM
Πατριώτ ... Εύχομαι να τα πας ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ! Το αξίζεις !
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
4 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
"Σήμερα όλοι οι οργανισμοί : οιασδήποτε φύσης, προσανατολισμού, μεγέθους και ιδιοκτησιακής μορφής. Ανεξαρτήτως αντικειμένου παροχής προϊόντων ή υπηρεσιών, ανεξαρτήτως στόχων και τοποθέτησης στην αγορά, οφείλουν να κερδίσουν και να διατηρήσουν τη σύμφωνη γνώμη ή τουλάχιστον την ανοχή της ευρύτερης κοινωνίας για τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Δραστηριοποιούνται με προσωρινή άδεια λειτουργίας και οφείλουν να αποδεικνύουν συνεχώς - με πειστικό και τεκμηριωμένο τρόπο - ότι παράγουν επίσης θετικά κοινωνικά και περιβαλλοντικά αποτελέσματα."
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις