ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ
Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Προμηθέας λογίζεται ως ο πρώτος "εθελοντής"... Ο εδώ "οίκος " Προσκόπων, Μηχανικών και "Πολιτών" (με αυτή τη σειρά αυτοαξιολόγησης) σας καλωσορίζει σε ένα θέμα, στο οποίο έχει αφοσιωθεί τα τελευταία χρόνια : Την Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα όλων των Οργανισμών (όχι μόνο των επιχειρήσεων) στο "ταξίδι" τους προς την Αριστεία γενικώτερα.
Εκπαιδευτικό Υλικό Αυτομόρφωσης
Σύνδεσμοι


Παραμύθι Χωρίς Όνομα... *
990 αναγνώστες
Τετάρτη, 6 Ιανουαρίου 2010
00:40

Ήταν λέει μια όμορφη ηλιόλουστη χώρα

και ένα πρωί οι οδηγοί τεσσάρων αυτοκινήτων παραβιάζουν κάθε καλή πρακτική οδήγησης:

  • Ο ένας παραβιάζει το κόκκινο στο φανάρι...
  • Ο άλλος δεν σταματάει στο στοπ...
  • Ο τρίτος οδηγεί μεθυσμένος...
  • Ο τέταρτος οδηγεί χωρίς δίπλωμα...

Κατά κακή τους τύχη εκείνο το πρωί η τροχαία έχει εξορμήσει, καταγράφει τις παραβάσεις και επιβάλει (ήπιες) ποινές.

Οι οδηγοί προσφεύγουν κατά της ποινής σε τριμελές Δικαστήριο, το οποίο συγκροτείται από ένα εκπρόσωπο του Υπουργείου "Προστασίας του Πολίτη", έναν εκπρόσωπο του "Συνδέσμου Οδηγών" και έναν εκπρόσωπο φορέα "Τεχνικού Συμβούλου του Κράτους".

Στη διαδικασία εκδίκασης το Δικαστήριο ανακαλύπτει με φρίκη ότι:

  • Η εν λόγω ηλιόλουστη χώρα δεν διαθέτει νομίμως επικυρωμένο Κωδικα Οδικής Κυκλοφορίας!..
  • Άρα δεν υπάρχει αιτιολόγηση και διαδικασία επιβολής της οποιας ποινής...
  • Έτι χειρότερον - λόγω της μη ύπαρξης Κ.Ο.Κ. - όλα τα εκδοθέντα διπλώματα οδήγησης είναι άκυρα - οιονεί ανύπαρκτα!..
  • ... όλα = και των "προσεκτικών" οδηγών!...
  • Η ποινή επίπληξης (ουχί αφαίρεσης των διπλωμάτων) των ως άνω τεσσάρων "ανεύθυνων" οδηγών, δεν βασίζεται πουθενά, αλλά ακόμη και η αφαίρεση των διπλωμάτων, θα ήτο ποινή αφαίρεσης παρανόμως χορηγηθέντων διπλωμάτων!...           

Ο είς εκ των Δικαστών προτείνει την επικύρωση της ποινής (επίπληξης) με το σκεπτικό ότι "οι οδηγοί είναι επικίνδυνοι για το κοινωνικό σύνολο, με βάση την κοινή λογική" και ας μην υπάρχει νομίμως επικυρωμένος Κ.Ο.Κ.

Ο έτερος εκ των Δικαστών προτείνει την ακύρωση της ποινής (επίπληξης) με το σκεπτικό ότι "δεν υπάρχει νομίμως επικυρωμένος Κ.Ο.Κ και η τροχαία επιβάλει ποινές (για υπαρκτές με την κοινή λογική παραβάσεις) χωρίς όμως να βασίζεται πουθενά".

Φαντασθείται ότι είσθε εις τη θέση του 3ου Δικαστή και η απόφαση εξαρτάται από σας!.. Τι θα γνωματεύατε με το χέρι στην καρδιά;

Το "Παραμύθι Χωρίς Όνομα" της Πηνελόπης Δέλτα υπήρξε ένα από τα παιδικά αναγνώσματα , τα οποία σημάδεψαν την μετέπειτα στάση ζωής του γράφοντος...            Τα παραπάνω είναι προϊόντα μυθοπλασίας και ουδεμία σχέση έχουν με πραγματικά περιστατικά και καταστάσεις, αλλά βοηθήστε σας παρακαλώ - με τα σχόλιά σας - τον 3ο Δικαστή "να δει καθαρά"...

  

 

  

 

Σχόλια

06/01 00:51  Goldmine
Μας βάζεις δύσκολα Δάσκαλε...
Προς το παρόν εύχομαι "Καλή χρονιά" και ίσως επανέλθω με πιο νηφάλιο νου διότι "έγραφα" πάνω από 12 ώρες σήμερα:-)
Καλώς μας ήρθες!
06/01 00:59  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Φιλτάτη Mine d' Or o "3ος Δικαστής" έχει τα "δύσκολα", κατά ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες δεν έχει κοιμηθεί το τελευταίο 4ραήμερο και έχει προθεσμία γνωμάτευσης μέχρι την Παρασκευή.
"Ψύλος στον κόρφο του" είναι ήδη εφιαλτική θέση...
06/01 01:00  favlos
24 μήνες με αναστολή αν ήταν πρώτη φορά και
12μηνη αφαίρεση διπλώματος αν ήταν πρώτη φορά.
Αν ήταν δεύτερη δια βίου.

Dura lex sed lex.
06/01 01:08  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
"Κύριε favle" (που θα έλεγε και κάποια που ξημερώματα επανήλθε εις την επαγγελματική της έδρα)... Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει "lex"!.. Υπάρχουν παραπτώματα με βάση την "κοινή - κοινωνική λογική".
06/01 01:12  favlos
Αυτά είναι λεπτομέρειες.Χάνουμε την ουσία.
Επικύρωση άμεσα.
Όχι με κοινές λογικές και τέτοια.Αυτά δεν υπάρχουν.
Επικίνδυνοι=ποινή
06/01 01:34  Personal Jesus
Θα συμφωνήσω με τον favlo. Αν δεν επιβληθεί ποινή έστω και με βάση την κοινή-κοινωνική λογική, και όχι απαραίτητα με κάποιον νόμο γραμμένο σε κάποιο σκοροφαγωμένο Φ.Ε.Κ. τότε σε μηδενικό χρόνο πολλοί ακίνδυνοι γίνονται επικίνδυνοι.
06/01 01:47  favlos
thnx Jesus.
Νομικίστικα και ο 30φυλλος θέλει να ακουμπάει μια απόφαση σε αυτά.
Κοινή λογική,κοινό περί δικαίου αίσθημα..έννοιες κατασκευασμένες από τα μέσα με ότι νόημα θέλουν αυτά.
Αίμα θέλουν το έχουν,δημόσιο θρήνο θέλουν μέσω του κοινού περί δικαίου αισθήματος,το κατασκευάζουν.
Λες και αυτά είναι μεταφυσικές έννοιες που δεν τις ακουμπάει τίποτα.
Υπάρχει βέβαια σε κάθε πράξη ακόμα και την πιο υποκειμενική ένα υπόστρωμα ας πούμε αντικειμενικό που ακουμπάει σε αυτό που η κοινωνία έλεγε 'κοινή λογική'.
Αυτά προϋποθέτουν κοινό λόγο,κοινή πορεία,δηλαδή κοινότητα κλπ..που τώρα δεν υπάρχει αλλά κατευθύνεται...
Μεγάλη κουβέντα και χάνεται η ουσία.
06/01 02:11  quant
Στάθμισε: 2 δικαστές είναι στο 1:1, δύο αναγνώστες στο 2:0, μέχρι στιγμής στο 3:1, δηλαδή στο 75%. Αυτό οδηγεί στο 75%-25%=50%. Για να είμαστε ήσυχοι,βάζουμε το 1/2 -> 25%. Μακροπρόθεσμα, μάλλον δεν θα έχουμε πρόβλημα.
Αναμονή και Καλή Χρονιά!
06/01 05:44  PREMIUM
Ο τρίτος δικαστής θα πρέπει να αφήσει τους οδηγούς να αποφασίσουν μόνοι για την ποινή τους !

Έχω περισσότερη εμπιστοσύνη στο έμφυτο φυσικό δίκαιο και για μένα το γραπτό δίκαιο λίγο έως πολύ...περιττεύει για να μην πω ότι με τη διαχρονική και...διατοπική "λογική" του και την πλημμελή εφαρμογή του κάνει ΚΑΙ...κακό !

06/01 10:11  jerri
Η ατιμωρησία δημιουργεί παρανομία

Καλημέρα και καλή χρονιά
06/01 11:20  gerber
Θεωρώ ότι οι τρεις πρώτοι πρέπει να επιπληχθούν ,καθώς οι ενέργειές τους είναι επικίνδυνες με ή χωρίς νομίμως επικυρωμένο Κ.Ο.Κ.!Για μένα το δίλλημα δημιουργείται για τον οδηγό που δεν είχε δίπλωμα αλλά δεν παραβιάζει τα κόκκινα φανάρια,τα στοπ και δεν οδηγεί μεθυσμένος!το δίπλωμα οδήγησης δεν σε κάνει αυτόματα και οδηγό,ιδιαίτερα με τον τρόπο χορήγησης του .Εγώ θα αθώωνα τον τελευταίο ώστε να δημιουργηθούν αντιδράσεις για τον παράνομο Κ.Ο.Κ. αλλά και για τον τρόπο χορήγησης των διπλωμάτων οδήγησης(δεδομένου ότι το θέμα θα προβληθεί απο τα Μ.Μ.Ε.)
06/01 12:41  coldplay
Ωραιο τραγουδι 30φυλλε
06/01 12:54  haros
κατι μου λεει οτι ο ερμης δεν μιλα για διπλωματα οδηγησης..
πρεπει να ακυρωθουν οι οποιες ποινες,να γινει μεγαλος ντορος(ο τριτος δικαστης να φροντισει για αυτο)και να φροντισουν οι αρμοδιοι να επικυρωσουν με νομο τον<<ΚΟΚ>>.
οι παραβατες οδηγοι θα πρεπει να την γλυτωσουν γιατι το συστημα εκανε πατατα.εδω δολοφονοι αθωονωνται λογω τετοιου ειδους πατατων..
06/01 13:39  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Έχω κάνει παράλληλη ανάρτηση και στο πόρταλ "των παιδιών μου" στο ΕΜΠ. Μεταφέρω από εκεί ένα σχόλιο του χρήστη "αιρετικός"
<Αξιότιμε Κύριε Neaoktana.
Προφανώς το παραμύθι σας αγγίζει πολλά και πολύ σύνθετα φιλοσοφικά θέματα, τα οποία πολλάκις είχα την τιμή να αναλύσω με τον αγαπημένο μου φιλόλογο ο οποίος πραγματικά φιλοσοφεί λόγοις και έργοις. Το βασικό φιλοσοφικό θέμα συνοψίζεται στην ερώτηση "Ότι είναι νόμιμο είναι και ηθικό?" και στην ερώτηση "κατά πόσο ο νόμος υπηρετεί το δίκαιον?. Και εξηγούμαι. Όταν τίθεται θέμα τιμωρίας τη στιγμή που ΔΕΝ υπάρχει νόμος (ΚΟΚ) άρα ούτε καν δεδικασμένο αναγόμαστε στο πρώτο ερώτημα. Γιατί από τη στιγμή που οδηγείς ανεύθυνα θεωρητικά είσαι ανήθικος αφού στρέφεσαι εναντίον της ανθρώπινης ζωής που είναι θεμελιώδες δικαίωμα κάθε ανθρώπου. Άρα το να μην τον τιμωρήσεις ,πού είναι το νόμιμο, συγκρούεται με το να τον τιμωρήσεις, που είναι το ηθικό. Από την άλλη όμως όταν λέμε ότι η Τροχαία(που εκπορσωπεί το Νόμο) μπορεί να επιβάλλει σύμφωνα με την κοινή λογική παραβάσεις που δεν στηρίζονται πουθενά,πέρα από το ερώτημα πού ακριβώς είναι τα όρια της κοινής λογικής(άλλο μεγάλο φιλοσοφικό θέμα), υπάρχει το δευτερο αρχικά τεθέν ερώτημα. Διότι αν οι εκπρόσωποι του Νόμου λαθέψουν δεν θα υπηρετήσουν το κοινό περι δικαίου αίσθημα έως θα εγκληματίσουν. Πιστεύω ότι το σκεπτικό και των 2 δικαστών αλλά και του κάθε δικαστή πρέπει να βασίζεται στην απάντηση των 2 αυτών ερωτημάτων. Όσον αφορά το άτομό μου αν αποφάσιζα θα έλεγα ότι εφόσον αποδεδειγμένα οι οδηγοί είναι επικύνδυνοι για το κοινωνικό σύνολο, με βάση την κοινή λογική αλλά και την κοινή εμπειρία είναι σωστό να τιμωρηθούν. Από την άλλη χωρίς να υπάρχει Νόμος (ΚΟΚ) δεν είμαστε σίγουροι ότι οι ποινές που πιθανόν να επιβληθούν θα είναι δίκαιες. Όμως τελικά, λόγω της ανάγκης να συνετιστούν οι κατηγορούμενοι αλλά και λόγω της ανάγκης να παραδειγματιστούν όλοι οι υπόλοιποι, θα εισηγούμουν την τιμωρία των κατηγορούμενων με την ποινή της επίπληξης αλλά και την ποινή της υποχρεωτικής αποδοχής των ποι
06/01 13:42  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
... θα εισηγούμουν την τιμωρία των κατηγορούμενων με την ποινή της επίπληξης αλλά και την ποινή της υποχρεωτικής αποδοχής των ποινών της τροχαίας (ξέρουμε ότι είναι ήπιες αρα το δυνατόν δίκαιες αλλιώς θα τις τροποποιούσαμε). Αυτό θα γνωμάτευα με το χέρι στην καρδιά αλλά και την σκέψη στο μυαλό δίοτι όπως είπε και ο επίχαρμος Νούς ορά και νούς ακούει. Το σκεπτικό μου νομίζω ότι απαντάει στα ερωτήματα αν όχι παρακαλώ διορθώστε με.
Ευχαριστώ
Υ.Γ. Πολύ ωραίο αυτό το παραμύθι μου έδωσε ευκαιρία να φιλοσοφήσω, αιρετικά πάντα.
06/01 16:33  Frixos
Ο τρίτος δικαστής αν επιλέξει την παραίτησή του θα σώσει την αξιοπρέπειά του τουλάχιστον, διότι τίποτε άλλο δεν μπορεί να σώσει.
07/01 19:47  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Συνεχίζω με σχόλια από την "παράλληλη αναρτηση":
Χρήστης "γαντι του μποξ":
<Εγώ θα αθώωνα τους οδηγούς για να παραδειγματιστεί το κράτος. Όταν διαπιστώνεται ότι δεν υπάρχει νόμιμα επικυρωμένος ΚΟΚ, είναι σα να λέμε ότι το κράτος πιάστηκε να οδηγεί μεθυσμένο και να περνάει το κόκκινο με 200 χλμ την ώρα. Αν είχα τη χρυσή ευκαιρία να του δώσω ένα μάθημα θα το έκανα κι ας αθώωνα 4 επικίνδυνους οδηγούς (που άλλωστε είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στους χιλιάδες άλλους επικίνδυνους οδηγούς που κυκλοφορούν ελέυθεροι εκεί έξω).>
07/01 19:49  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Συνεχίζω με σχόλια από την "παράλληλη αναρτηση":
Χρήστης "merde - conserve":
<Το παράδειγμα αυτό που θυμίζει παρόμοιες συναφείς υποθέσεις που αφορούν μηχανικούς, στις οποίες η νομοθεσία είναι το λιγότερο...σκιώδης και αντιφατική. Οι μηχανικοί θα πρέπει λοιπόν να λάβουν αποφάσεις είτε βάσει της κρίσης τους είτε βάσει της (ελλιπούς έως και...παράλογης πολλές φορές) νομοθεσίας.

Θα συμφωνήσω με το γάντι του μπόξ. Το πρόβλημα είναι πρωτίστως ένα πρόβλημα κρατικού μηχανισμού, ο οποίος κρίνεται ανεπαρκής να εφαρμόσει το δίκαιον του νόμου.

Απλά να αναφέρω επίσης ότι τέτοιες ελλείψεις υπάρχουν στο νομοθετικό πλαίσιο για την Ελλάδα και κάθε μέρα τις καταπατάμε όλοι, γιατί βολεύουν κάθε ένα από εμάς ατομικά, ακόμα και αν δεν μας ωφελούν μακροπρόθεσμα συλλογικά.Η κατάσταση με την εκτός σχεδίου δόμηση είναι μόνο ένα απλό παράδειγμα.

Το βάρος συνεπώς πέφτει στο κράτος. Η απόφαση του δικαστή, ακόμα και εάν αφορά τον ίδιο, δεν πρόκειται επ'ουδενί να αλλάξει την κατάσταση. Εάν επιλέξει να τους καταδικάσει, όλοι θα πουν ότι ορθώς έπραξε, και η υπόθεση θα τελειώσει εκεί. Ίσως να υπάρξει μια συζήτηση δικονομικού ενδιαφέροντος σε μικρό κύκλο για την ορθότητα της απόφασης, αλλά αυτή δεν θα καταλήξει πουθενά πέραν του να βρεθεί στο αδιέξοδο μεταξύ ηθικού-νομικού. Εάν πάλι επιλέξει να τους αφήσει, θα υπάρξει μεγάλη αντίδραση, η πλάστιγγα θα γείρει υπέρ της εφαρμογής του νόμου αντί του κοινωνικά ηθικού, ο δικαστής θα λάβει αρκετή κριτική αλλά θα είναι καλυμμένος επειδή έδρασε νομότυπα. Εν πάσει περιπτώσει, το θέμα σε μερικές μέρες θα έχει ξεχαστεί, μέχρι να ανακύψει και πάλι την επόμενη φορά που κάποιος μεθυσμένος οδηγός καταλήξει στο δικαστήριο, κ.ο.κ.

Προτείνω λοιπόν στο "δικαστή", προτού λάβει την απόφαση αλλά και ανεξάρτητα αυτής, να κάνει ό,τι μπορεί για να αναδείξει το θέμα, μήπως και αλλάξει η παρούσα οξύμωρη κατάσταση.>
14/01 17:04  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Ευχαριστώ όλες τις φίλες και φίλους για τη συμβολή τους στον προβληματισμό που προκάλεσε ένα απλό Παραμύθι...
Είμαι βέβαιος ότι αν υπήρχε αυτός ο Παραμυθένιος 3ος Δικαστής, θα είχε πολύ βοηθηθεί στην απόφασή του...
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
11 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
"Σήμερα όλοι οι οργανισμοί : οιασδήποτε φύσης, προσανατολισμού, μεγέθους και ιδιοκτησιακής μορφής. Ανεξαρτήτως αντικειμένου παροχής προϊόντων ή υπηρεσιών, ανεξαρτήτως στόχων και τοποθέτησης στην αγορά, οφείλουν να κερδίσουν και να διατηρήσουν τη σύμφωνη γνώμη ή τουλάχιστον την ανοχή της ευρύτερης κοινωνίας για τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Δραστηριοποιούνται με προσωρινή άδεια λειτουργίας και οφείλουν να αποδεικνύουν συνεχώς - με πειστικό και τεκμηριωμένο τρόπο - ότι παράγουν επίσης θετικά κοινωνικά και περιβαλλοντικά αποτελέσματα."
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις