ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ
Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Προμηθέας λογίζεται ως ο πρώτος "εθελοντής"... Ο εδώ "οίκος " Προσκόπων, Μηχανικών και "Πολιτών" (με αυτή τη σειρά αυτοαξιολόγησης) σας καλωσορίζει σε ένα θέμα, στο οποίο έχει αφοσιωθεί τα τελευταία χρόνια : Την Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα όλων των Οργανισμών (όχι μόνο των επιχειρήσεων) στο "ταξίδι" τους προς την Αριστεία γενικώτερα.
Εκπαιδευτικό Υλικό Αυτομόρφωσης
Σύνδεσμοι


Κοινωνικό βαρόμετρο
847 αναγνώστες
Τετάρτη, 2 Δεκεμβρίου 2009
11:55

25.11.2009
MEDA Communication A.E.
 

Δύσπιστοι οι πολίτες απέναντι στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
 

Σταθεροποιείται η θέση των εθελοντικών και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, σε ένα ποσοστό περίπου στο 40%, ως φορέων άμεσης ανταπόκρισης στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές προσδοκίες και απαιτήσεις των Ελλήνων πολιτών, σύμφωνα με τα στοιχεία του Κοινωνικού Βαρόμετρου A.S.B.I-2009 που υλοποίησε η ΜEDA Communication για έβδομη χρονιά, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο ερευνών VPRC. Παράλληλα, διαπιστώνεται μία αυξητική τάση μιας ομάδας πολιτών (σχεδόν 2 στους 10) που δηλώνουν την άρνησή τους σε όλες τις επιλογές του συγκεκριμένου θέματος. Συγκεκριμένα, η αυθόρμητη απάντηση «κανένας», σε διάστημα τριών ετών, έχει διπλασιάσει τα ποσοστά της.

Ο ρόλος των επιχειρήσεων
Σύμφωνα με το βαρόμετρο, περισσότεροι από πέντε στους δέκα Έλληνες πολίτες δηλώνουν τη διαφωνία τους σχετικά με το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων σε ό,τι αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος και την κοινωνική συνοχή. Η μη αποδοχή του συγκεκριμένου ρόλου των επιχειρήσεων πολύ πιθανόν να ενισχύεται και από τη συνεχή όξυνση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων, ιδιαίτερα σε μια χρονιά έντονης οικονομικής κρίσης, όπου οι εργασιακές σχέσεις επαναπροσδιορίζονται και τα περιβαλλοντικά θέματα διατηρήθηκαν στη δημόσια ατζέντα (όπως η αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η εντεινόμενη τσιμεντοποίηση των αστικών κέντρων, η διαχείριση των απορριμμάτων-αποβλήτων, η ρύπανση των υδάτινων πόρων).

Ωστόσο συγκριτικά με την περσινή μέτρηση σημαντική αύξηση κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες (39,5%) καταγράφεται στο ποσοστό όσων δήλωσαν ότι γνωρίζουν την ύπαρξη εταιρειών που υποστηρίζουν οικονομικά ή υλοποιούν δράσεις κοινωνικού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα, έχουν δηλαδή κοινωνικό έργο. Ενώ μόνο το 16% του δείγματος απάντησε θετικά στο ερώτημα αν έχει ακούσει, δει, ή διαβάσει κάτι σχετικό με την έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης ή Εταιρικής Υπευθυνότητας. Συσχετίζοντας τις δύο αυτές μεταβλητές, παρατηρείται ότι όσοι γνωρίζουν την έννοια της Ε.Κ.Ε., γνωρίζουν και σε υψηλό ποσοστό της τάξεως του 70,8% την ύπαρξη εταιρειών που έχουν κοινωνικό έργο. Αντιθέτως, όσοι γνωρίζουν την ύπαρξη του εταιρικού κοινωνικού έργου, δεν γνωρίζουν απαραίτητα την έννοια της Ε.Κ.Ε., αφού η αναγνωρισιμότητά της στους συγκεκριμένους πολίτες καταγράφεται ιδιαίτερα χαμηλή (28,7%).

Η δημοσιοποίηση του εταιρικού κοινωνικού έργου
Ενισχυμένη καταγράφεται η αποδοχή των πολιτών στη δημοσιοποίηση του εταιρικού κοινωνικού έργου με το 68,4% των ερωτηθέντων να υποστηρίζει τη συγκεκριμένη άποψη. Όσον αφορά στους τρόπους δημοσιοποίησής του, για πρώτη φορά στην ίδια σχεδόν θέση βρίσκονται η διαφήμιση στα ΜΜΕ (6,8 πολίτες στους 10) και τα προϊόντα των εταιριών (6,7 πολίτες στους 10), ενώ σημαντική άνοδο παρατηρείται τόσο στην ειδησεογραφία μέσω των ΜΜΕ (39%) και στην εταιρική ιστοσελίδα (20%).

Η συνέχεια εδώ: http://www.eurocharity.org/articles/3456/1b6d1/7941/

Σχόλια

02/12 20:13  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Μην το βλέπετε έτσι το σχόλιο του nhad από την άπω ανατολή...
Στην αυτόματη ενημέρωση του mail μου ήρθε μια χαρά με ιδεογράμματα. Μόλις το αποκρυπτογραφήσω θα το αναρτήσω
02/12 20:35  ΦΤΗΝΙΑΡΗΣ
Εδώ δεν μπορούν να απαντήσουν την ερώτηση περί κοινωνικής ευθύνης της επιχείρησης μαθητές που ετοιμάζονται για...Πανελλήνιες Εξετάσεις, πατριώτ...

Τη γνωρίζουν οι...πολίτες και...δυσπιστούν ;-)

Αααααααααααα...

Να μην ξεχάσω να σου πω πώς στο νέο βιβλίο της Γ΄ Λυκείου: Αρχές Οργάνωσης και...Διοίκησης Επιχείρησης, η αναφορά στις φορολογικές της υποχρεώσεις στο Κράτος διαγράφτηκε :-)

ΥΓ. Κινέζικα να σου γράφουν...Μονάστερα ευτυχώς δε σου...βάζουν όπως στο...στέκι ! -)
02/12 23:56  Goldmine
Η αλήθεια είναι πως όταν πρωτοδιάβαζα εδώ Τριαντάφυλλε τις αναλύσεις σου για την Εταιρική Ευθύνη δεν υποψιαζόμουν την εξάπλωση και τη διάδοση των αρχών της στη σύγχρονη <διαδραστική> μας πραγματικότητα.
5*
05/12 13:25  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Η πρόταση της Εμπορικής Τράπεζας για τη μείωση ενεργειακής κατανάλωσης
Ένα νέο προϊόν, το “home ecoλογικό”, το οποίο στηρίζει τις πρωτοβουλίες που ενισχύουν την προστασία του περιβάλλοντος και συμβάλλουν στη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης, προσφέρει η Εμπορική Τράπεζα. Το νέο καταναλωτικό δάνειο δημιουργήθηκε με σκοπό τη χρηματοδότηση πρωτοβουλιών φιλικών προς το περιβάλλον και ενεργειών που σχετίζονται με εναλλακτικές πηγές εξοικονόμησης ενέργειας.
Το νέο προϊόν απευθύνεται στα νοικοκυριά με οικολογική και παράλληλα αποταμιευτική συνείδηση που αναζητούν τρόπους μείωσης της κατανάλωσης μέσω της ενεργειακής και λειτουργικής αναβάθμισης του σπιτιού τους (π.χ. μέσω της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών, ηλιακών συστημάτων, φυσικού αερίου, κουφωμάτων, λέβητα – καυστήρα, οικιακών συσκευών χαμηλής ενεργειακής κλάσης, μόνωσης, στεγανοποίησης κ.ά.).
Με το νέο αυτό προϊόν η Εμπορική Τράπεζα προσφέρει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν ενεργειακές παρεμβάσεις στην κατοικία τους με χαμηλό κόστος, χωρίς εξασφαλίσεις, υψηλό όριο χρηματοδότησης, μεγάλη διάρκεια αποπληρωμής καθώς και δυνατότητα περιόδου χάριτος.
Στα πλεονεκτήματα του προϊόντος, προστίθενται και οι άμεσες διαδικασίες έγκρισης και χορήγησης του ποσού από τα έμπειρα στελέχη της Εμπορικής Τράπεζας.
Η Εμπορική Τράπεζα, με το νέο αυτό προϊόν εμπλουτίζει τη σειρά των προϊόντων καταναλωτικής πίστης, στοχεύοντας έτσι στην ολοκληρωμένη κάλυψη των αναγκών των πελατών της.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το νέο “home ecoλογικό”, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα κατά τόπους καταστήματα της Εμπορικής Τράπεζας, στην ιστοσελίδα www.emporiki.gr ή στα τηλέφωνα 801 11 11 247 από σταθερό και 210 6505000 από κινητό ή από το εξωτερικό.

Πηγή: http://www.plant-management.gr/index.php?id=14746
09/12 14:55  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Είναι να μη σε θέλει... ή να μη σε θέλουν(;)
Μετά από τέσερις (4) ώρες κοπιώδους μετάφρασης και επεξεργασίας ένός πολύ ενδιαφέροντος άρθρου, "χάθηκε" μόλις το ανέβαζα, ούτε στα 'πρόχειρα" ούτε πουθενά...
Για την ιστορία ο τίτλος: Lettres Marsellaises - Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας & Κ.Π.Υ.
Για τους γαλλόφωνους είναι εδώ:
http://energiesdelamer.blogspot.com/2009/11/geocean-va-installer-deux-hydroliennes.html
Από εμένα: "Γειά χαρά και ευχαριστώ για τα ψάρια"...
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
2 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
"Σήμερα όλοι οι οργανισμοί : οιασδήποτε φύσης, προσανατολισμού, μεγέθους και ιδιοκτησιακής μορφής. Ανεξαρτήτως αντικειμένου παροχής προϊόντων ή υπηρεσιών, ανεξαρτήτως στόχων και τοποθέτησης στην αγορά, οφείλουν να κερδίσουν και να διατηρήσουν τη σύμφωνη γνώμη ή τουλάχιστον την ανοχή της ευρύτερης κοινωνίας για τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Δραστηριοποιούνται με προσωρινή άδεια λειτουργίας και οφείλουν να αποδεικνύουν συνεχώς - με πειστικό και τεκμηριωμένο τρόπο - ότι παράγουν επίσης θετικά κοινωνικά και περιβαλλοντικά αποτελέσματα."
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις