ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ
Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Προμηθέας λογίζεται ως ο πρώτος "εθελοντής"... Ο εδώ "οίκος " Προσκόπων, Μηχανικών και "Πολιτών" (με αυτή τη σειρά αυτοαξιολόγησης) σας καλωσορίζει σε ένα θέμα, στο οποίο έχει αφοσιωθεί τα τελευταία χρόνια : Την Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα όλων των Οργανισμών (όχι μόνο των επιχειρήσεων) στο "ταξίδι" τους προς την Αριστεία γενικώτερα.
Εκπαιδευτικό Υλικό Αυτομόρφωσης
Σύνδεσμοι


65. "Yamore "...από τον SALIF KEITA και την CESARIA EVORA (*)
1191 αναγνώστες
Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2007
17:24

Διαχείριση για την ΥΓΕΙΑ και ΑΣΦΑΛΕΙΑ (μέρος 6ο)

  

Βασικά βήματα της εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου (2) :

3ο βήμα : Μελέτη δεδομένων για συμβάντα ( = ατυχήματα  και παρ' ολίγον ατυχήματα) και επαγγελματικές ασθένειες που συνέβησαν κατά το παρελθόν.

Είναι προφανής η χρησιμότητα των παραπάνω, θα είναι προφανέστερη στα επόμενα βήματα. Τονίζεται η αναγκαιότητα συλλογής δεδομένων από τον υπόψη Οργανισμό, ΑΛΛΑ ΚΑΙ από άλλους παρόμοιους του κλάδου δραστηριότητας ...

  • προσωπικά χαρακτηριστικά του παθόντα (ή παρ' ολίγον παθόντα)
  • χρόνος / χώρος του συμβάντος
  • εργασία / δραστηριότητα την οποία εκτελούσε ο εργαζόμενος
  • περιγραφή του τρόπου του συμβάντος
  • είδος του ατυχήματος ή επαγγελματικής ασθένειας
  • συνέπειες για τον / τους εργαζομένους ΚΑΙ για το σύστημα εργασίας
  • τρόπος που το συμβάν ΔΕΝ οδήγησε σε ατύχημα 

Με την ευκαιρία : πρόχειρο - ανάριθμο Quiz : Είναι γεγονός, ότι η μεγαλύτερη συχνότητα συμβάντων εμφανίζεται σε νυκτερινές  βάρδιες στη βιομηχανία και σε επίπονες θέσεις εργασίας στις κατασκευές. Γιατί συμβαίνει αυτό ?

  • Η πρώτη λόγική σκέψη είναι : Λόγω της κόπωσης, της ανατροπής των βιορυθμών ...
  • Αμ δε ! Συμβαίνει διότι αυτές οι βάρδιες ή θέσεις εργασίας καλύπτονται προνομιακά  από τους νεώτερους - λιγότερο έμπειρους εργαζόμενους !

4ο βήμαΑνάλυση του υποκειμένου της ανάλυσης

Η ανάλυση επικινδυνότητας μπορεί να διεξαχθεί με ένα από τους παρακάτω τρόπους ή καλύτερα σε συνδυασμό τους (διότι οι άνθρωποι μετακινούνται σε απίθανους τόπους):

  • Ως προς τις θέσεις εργασίας : σχεδιάστής, Μηχανικός μελετήτρια, καλουπατζής, σιδερας...
  • Ως προς τους χώρους εργασίας : γραφείο, εργοτάξιο, επαφές με Υπουργείο...

Η οξυδερκής αναγνώστρια έχει ήδη αντιληφθεί την αντιστροφή από το γράφοντα των κατεστημένων όρων (σχεδιάστρια, Μηχανικός μελετητής). Όσον αφορά στο "χώρο εργασίας - επαφές με Υπουργείο", αυτός προφυλάσσει μεν από ατυχήματα, πλην όμως επιφυλάσσει κινδύνους (ψυχολογικών) επαγγελματικών ασθενειών...

  

(*) ...ειλικρινώς με συγκλόνισε η απουσία "μοναστεριστών" μετά από τη χθεσινή μουσική αφιέρωση στις μειονότητες και μετανάστες... η ποιότητα των αναγνωστών /ριών  ίσως είναι ανώτερη απότι ο γράφων εκτιμούσε... προκαλώ την τύχη μου και συνεχίζω σε όλη τη διάρκεια της ενότητας "Υγεία και Ασφάλεια"...    

http://www.youtube.com/watch?v=QFTw0c9ew3k

Σχόλια

29/11 18:46  Goldmine
Έχουν τρομερή αύξηση, δυστυχώς τα εργατικά ατυχήματα και οι θάνατοι στα μεγάλα έργα υποδομής (εθνικοί δρόμοι, μετρό κ.ά), όπως διάβαζα πρόσφατα και είναι ευοίωνο να γράφονται υπεύθυνες και έγκυρες αναλύσεις, όπως η δική σας.
29/11 19:47  Yannis K.
Νυχτερινη βαρδια σημαινει απωλεια του βιολογικου ρολογιου αν οχι απ'ολους τουλαχιστον απο πολλους που πρεπει να συνεργαστουν κατα τη διαρκεια της βαρδιας.
Αρα υπαρχει ενα κενο συνεργασιας-επαφης.
Ο χρονος κυλαει αλλιως τη νυχτα, πιο αργα, πιο κουραστικα, η υπονοια του υπνου ειναι μαυλιστικη.
Κανενας δεν απαιτει εντονη παραγωγικοτητα γιατ ενδομυχα ξερει οτι αντικειται σε καποιες φυσικες δυναμεις.
Φανταζεσε καποιον να κανει συγλοληση μονος σε καποιο αμπαρι ενος πλοιου και να νιωθει οτι ολη η πολη διπλα του κοιμαται...βασανιστηριο για το μυαλο, για τη καρδια. Αφηνεται...
29/11 19:58  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Inside information - non paper : Μοιάζει μακάβριο αλλά σε κάθε "μεγάλο έργο" (οφείλει να ..) υπάρχει προεκτίμηση (αντίστοιχο του οικονομικού προύπολογισμού !) σε ατυχήματα.
Στην πρώτη - δυσκολώτερη (λόγω έλλειψης εμπειρίας) φάση κατασκευής του Μετρό (Σύνταγμα - Εθνική Άμυνα & Σεπόλια - Δάφνη) είχαν "προϋπολογισθεί" πέντε (5) νεκροί και ο ανάλογος αριθμών τραυματιών. Δεν υπήρξε ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ νεκρός (και ελάχιστοι τραυματίες < εκτίμησης). Υπήρχε ειδική μέριμνα και παρακολούθηση από ειδικούς στην κατασκευή. Ο γράφων προσπάθησε να επέμβει στις "λανθάνουσες αστοχίες" = η μελέτη να μην οδηγεί - κατά το δυνατό - σε "επικίνδυνες εργασίες". Μη με παρεξηγείτε το έχω δηλώσει στο Άρθρο 62 : "I'm so vain".
Στα λεγόμενα "ολυμπιακά έργα" (μακριά από μένα) έγινε "κόλαση". Να ζήσουν να τους θυμούνται οι οικείοι τους και η ελληνική κοινωνία να πληρώνει τα πεταμένα (τότε και αεί) χρήματα στο βωμό της σύγχρονης "μεγάλης του έθνους ιδέας".
29/11 20:05  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Δεν διαφωνώ φίλε Γιάννη, μόνο που οι στατιστικές τεκμηριώνουν αυτό που γράφω. Πέρα από τους βιορυθμούς στη "δύσκολη" βάρδια ή θέση δουλεύουν οι "νέοι" (τουλάχιστον στα "ανεπτυγμένα" κράτη...)
29/11 20:23  piggy
Μου αρεσει πολυ η εθνικ μουσικη εχω μεγαλη δισκοθηκη.ψαξε για τον ισμαελ λο πολυ καλος αφρικανος τρουβαδουρος.θυμασε την επιτυχια του γιουσου ντουρ το< κοματαρα
29/11 20:45  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
"Βουλωμένο γράμμα" διαβάζεις φίλε Ιγνάτιε ... ο Ισμαήλ είναι προγραμματισμένος για αύριο !
Δώσε και κανένα "καλό χαρτί" έχεις ρέντα
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
7 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
"Σήμερα όλοι οι οργανισμοί : οιασδήποτε φύσης, προσανατολισμού, μεγέθους και ιδιοκτησιακής μορφής. Ανεξαρτήτως αντικειμένου παροχής προϊόντων ή υπηρεσιών, ανεξαρτήτως στόχων και τοποθέτησης στην αγορά, οφείλουν να κερδίσουν και να διατηρήσουν τη σύμφωνη γνώμη ή τουλάχιστον την ανοχή της ευρύτερης κοινωνίας για τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Δραστηριοποιούνται με προσωρινή άδεια λειτουργίας και οφείλουν να αποδεικνύουν συνεχώς - με πειστικό και τεκμηριωμένο τρόπο - ότι παράγουν επίσης θετικά κοινωνικά και περιβαλλοντικά αποτελέσματα."
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις