ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ
Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Προμηθέας λογίζεται ως ο πρώτος "εθελοντής"... Ο εδώ "οίκος " Προσκόπων, Μηχανικών και "Πολιτών" (με αυτή τη σειρά αυτοαξιολόγησης) σας καλωσορίζει σε ένα θέμα, στο οποίο έχει αφοσιωθεί τα τελευταία χρόνια : Την Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα όλων των Οργανισμών (όχι μόνο των επιχειρήσεων) στο "ταξίδι" τους προς την Αριστεία γενικώτερα.
Εκπαιδευτικό Υλικό Αυτομόρφωσης
Σύνδεσμοι


Genchi Genbutsu IΙ (現地現物)
770 αναγνώστες
Πέμπτη, 2 Απριλίου 2009
18:17

Taking the "Gen" out of "Genchi Genbutsu"

Ο σύνδεσμος με το άρθρο του Evolving Excellence και η μεταφορά - επισημάνσεις  από το γράφοντα :

Η GM είναι πάλι πρωτοσέλιδο, αυτή τη φορά διότι αρνείται να ακυρώσει το πρόγραμμά της, το οποίο προσφέρει – σε 8.000 «στελέχη» αυτοκίνητο και πληρωμένη βενζίνη. Βεβαίως το πρόγραμμα κοστίζει μόνο $12 μύρια το χρόνο, τη στιγμή που η εταιρία εισέπραξε ήδη $13 δις από τους φορολογούμενους και ζητάει επιπλέον $ 16 δις.

Η GM ισχυρίζεται ότι το πρόγραμμα με την επίσημη ονομασία «Πρόγραμμα Αξιολόγησης Προϊόντος» είναι ένα σημαντικό εργαλείο για τη βελτίωση της ποιότητας των οχημάτων, επειδή οι εργαζόμενοι μπορούν να μεταφέρουν αμέσως υπάρχοντα προβλήματα. Είναι όμως αυτό αληθινό ? Ο Walter McManus, πρώην οικονομολόγος της GM αμφισβητεί την προστιθέμενη από το πρόγραμμα αξία:
Ποτέ – όσο εργαζόμουνα στους τομείς Έρευνας Αγοράς και Σχεδιασμού Παραγωγής – δεν είδα κάποιον να χρησιμοποιεί αυτές τις πληροφορίες για οιαδήποτε ανάλυση ή αποφάσεις ανάπτυξης προϊόντων. Κανείς δεν το έπαιρνε στα σοβαρά υπόψη
Λοιπόν εδώ υπάρχει σπατάλη: ένα πρόγραμμα κοστίζει χρήματα και δεν προσφέρει τίποτα που να δίνει αξία στους Πελάτες. Το μεγάλο πρόβλημα όμως είναι ο τρόπος με τον οποίο τα «στελέχη» απομονώνονται από την αληθινή πραγματικότητα των πελατών.  Η αρχή του genchi genbutsu εξασφαλίζει ότι οι εργαζόμενοι (και ιδιαιτέρως τα «στελέχη») «κατεβαίνουν από τα σύννεφα» και συναντούν την πραγματικότητα. Ο Yuji Yokoya, Αρχιμηχανικός της Toyoda για το 2004 Sienna minivan έμεινε στην ιστορία οδηγώντας και εξελίσσοντάς το για 53.000 μίλια σε όλη τη Βόρεια Αμερική, ακριβώς για να έρθει σε επαφή με την πραγματικότητα των συνθηκών, όπου το όχημα απευθυνόταν.
Τα «στελέχη» όμως της GM απλώς πηγαινοέρχονται «δουλειά – μαγαζιά – σπίτι»… με δωρεάν βενζίνη ! Ωραία εμπειρία «πελάτη» με το  SUV = 9 μίλια με ένα γαλόνι και το γαλόνι να κοστίζει $4… Κάποιος μάλιστα διαμαρτυρήθηκε διότι έπρεπε να χρησιμοποιεί στο βενζινάδικο δύο φορές την (εταιρική) κάρτα για ένα γέμισμα… διότι το όριό της ήταν $100 τη φορά… 

Αφού λοιπόν το πρόγραμμα κοστίζει και έχει επιεικώς αμφιλεγόμένη χρησιμότητα γιατί να μην τερματισθεί ?

Η GM δέχθηκε προτάσεις να το σταματήσει. Αλλά εκπρόσωπός της απήντησε, ότι οι εργαζόμενοι έχουν δομήσει τον τρόπο ζωής τους πάνω σε αυτό. Επιτρέπει σε πολλούς να κατοικούν μακριά από τον τρόπο εργασίας τους και να μετακινούνται σχεδόν δωρεάν….

Α, τώρα κατάλαβα : 8.000 «στελέχη» τα οποία είναι ψηλά στην «εταιρική τροφική αλυσίδα», ώστε να εξασφαλίζουν (επίτηδες δεν χρησιμοποιώ τη λέξη «αξίζουν»…) δωρεάν αυτοκίνητα και βενζίνη δεν είναι σε θέση να πηγαίνουν στη δουλειά με δικά τους έξοδα ! Τόσο λίγο αμείβονται… Έτσι «δόμησαν τον τρόπο ζωής τους» με δωρεάν αυτοκίνητα και βενζίνη εις την αιωνιότητα… Είναι στ’ αλήθεια τόσο γαϊδουρινή η σκέψη και συμπεριφορά τους ?

Εάν ναι, εξηγείται επί τέλους πόσο σοβαρά και συχνά παρερμηνεύουν τις προσμονές του Πελάτη. 

Leave it to GM to take the "gen" out of genchi genbutsu.

(*) "Paint it black" ( ... it always make sense, expressed in dollars and cents...)

Σχόλια

02/04 18:26  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Ας μου επιτρέψει ο ΗΡΑΚΛΗΣ http://irasot.capitalblogs.gr/listArticles.asp?blid=25
να το αφιερώσω στην "Κατερίνα", εκείνη θα καταλάβει, γιατί το ζει... το δικό της "προνόμιο" είναι μόνο η εργασία της...
02/04 18:29  shade
Καλά είναι να κυττάμε τους ξένους.
Εχεις δεί πόσα αυτοκίνητα με ένα φαντάρο, ναύτη, αεροπόρο περιμένουν τα πρωινά στις καλές γειτονιές τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων της πτωχής, πλην τιμίας Ελλάδας, γιά να τους μεταφέρουν στις υπηρεσίες τους;
Στέλνεις το παιδί σου να υπηρετησει την πατρίδα και μετατρέπεται σε οδηγό και πιθανόν και καθαριστή του υπηρεσιακού αυτοκινήτου ενός αξιωματικού, μη χάσουμε τον πόλεμο επειδή οδήγησε το δικό του αμάξι.
Αστα Τριαντάφυλλε, βρωμάνε.
02/04 19:38  Κλεάνθης
Αυτό ήταν ένα από τα μυστικά της επιτυχίας της GM? Μα πόσο μπροστά είναι οι άνθρωποι!
02/04 20:04  ...................
Ιδου τα χαλια τους(μας) σε ολο τους το μεγαλειο...
Ετσι ειναι Μαρια οπως τα λες, και εμεις δεν ειμαστε αρνακια.
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
7 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
"Σήμερα όλοι οι οργανισμοί : οιασδήποτε φύσης, προσανατολισμού, μεγέθους και ιδιοκτησιακής μορφής. Ανεξαρτήτως αντικειμένου παροχής προϊόντων ή υπηρεσιών, ανεξαρτήτως στόχων και τοποθέτησης στην αγορά, οφείλουν να κερδίσουν και να διατηρήσουν τη σύμφωνη γνώμη ή τουλάχιστον την ανοχή της ευρύτερης κοινωνίας για τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Δραστηριοποιούνται με προσωρινή άδεια λειτουργίας και οφείλουν να αποδεικνύουν συνεχώς - με πειστικό και τεκμηριωμένο τρόπο - ότι παράγουν επίσης θετικά κοινωνικά και περιβαλλοντικά αποτελέσματα."
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις