ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ
Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Προμηθέας λογίζεται ως ο πρώτος "εθελοντής"... Ο εδώ "οίκος " Προσκόπων, Μηχανικών και "Πολιτών" (με αυτή τη σειρά αυτοαξιολόγησης) σας καλωσορίζει σε ένα θέμα, στο οποίο έχει αφοσιωθεί τα τελευταία χρόνια : Την Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα όλων των Οργανισμών (όχι μόνο των επιχειρήσεων) στο "ταξίδι" τους προς την Αριστεία γενικώτερα.
Εκπαιδευτικό Υλικό Αυτομόρφωσης
Σύνδεσμοι


53. "Teach Your Children" ... από τους CROSBY, STILLS & NASH (*)
728 αναγνώστες
Κυριακή, 11 Νοεμβρίου 2007
17:17

Σήμερα χρονιάρα μέρα θα ανταποκριθούμε στη δέσμευσή μας για "αυθεντική ιστορία" Ποιότητας. Πρώτα όμως η απάντηση στο προηγούμενο Quiz (Άρθρο 40.), το οποίο επαναλαμβάνουμε εδώ :

Quiz 4. Ολική Ποιότητα 

 Μία εταιρία αποδεδειγμένα ακολουθεί Διαχείριση Ολικής Ποιότητας. Τι σημαίνει αυτό για σας, πως το προσλαμβάνετε ? 

  • Α : Τα προϊόντα της έχουν ποιότητα μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια
  • Β : Τα προϊόντα της ελέγχονται σε καθε φάση παραγωγής
  • Γ :  Τα προϊόντα της έχουν ανώτερη ποιότητα απο όλα όσα διαθέτουν οι ανταγωνιστές
  • Δ : Όλα τα παραπάνω
  • Ε : Τίποτα από τα παραπάνω

Είναι μάλλον προφανές πλέον στον τακτικό και οξυδερκή αναγνώστη ότι :

  • Η απάντήση Β είναι λανθασμένη (βλέπε Άρθρα 46 - 52).
  • Η απάντήση Γ είναι λανθασμένη (βλέπε Άρθρα 41 - 44).
  • Η απάντήση Α είναι λανθασμένη και ήταν η παγίδα ! Σηματοδοτεί το αποτέλεσμα και όχι τη μέθοδο, το γιατί ?
  • Επομένως η απάντήση Ε είναι η ορθή : Ολική Ποιότητα σημαίνει και συμβαίνει μόνο, όταν συμβάλλουν ΟΛΟΙ ! (οι Συμμέτοχοι αναλόγως της σχετικής Θέσης και Κρισιμότητας, των Πελατών συμπεριλαμβανομένων !)

Η παρακάτω ιστορία - θρύλος (?) - παραμύθι (?), είναι γνωστή σε διαφορες εκδοχές. Ο γράφων προτιμά εκείνη, στην οποία πρωταγωνιστούν ως Ιαπωνική εταιρία κάποια που έκανε τα πρώτα βήματά της ακριβώς μετά τον πόλεμο (δεν ήταν δηλαδή τμήμα ενός Ομίλου - Keiretsu, αλλά δημιούργησε το δικό της και εξαγόρασε προ ετών μία "βιομηχανία σημαία" των ΗΠΑ). Ας την αποκαλέσουμε S. Ως εταιρία των ΗΠΑ πρωταγωνιστεί μία εταιρία, η οποία τότε ήταν γνωστή για τις ραδιοφωνικές της συσκευές και σήμερα για τις συσκευές της στις τηλεπικοινωνίες. Ας την αποκαλέσουμε Μ.

  • Η Μ είχε δώσει στην S την πρώτη και πολύ μεγάλη παραγγελία για 1.000.000 λυχνίες ραδιοφώνου.
  • Τρείς μήνες πριν ολοκληρωθεί η παραγωγή, έστειλε μία επιστολή σε αυστηρό ύφος, όπου υπενθύμιζε τη συμβατική υποχρέωση για 500 ελαττωματικές λυχνίες "και τις οικονομικές ρήτρες", που συνεπάγετο. Η S δεν απήντησε.
  • Μία εβδομάδα προτού φορτωθεί η παρτίδα στο καράβι, έστειλε νέα επιστολή σε αυστηρότερο ύφος, όπου υπενθύμιζε τη συμβατική υποχρέωση και προειδοποιούσε ότι, "εάν οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι δείξουν οτί οι ελαττωματικές λυχνίες προβλέπεται να υπερβούν τις 1.000 τότε όχι μόνο θα επιβληθούν οι οικονομικές ρήτρες, αλλά όλη η παρτίδα των 1.000.000 θα επιστραφεί ως απαράδεκτη". Η S πάλι δεν απήντησε.
  • Το φορτίο έφθασε με στις ΗΠΑ με μία συνοδευτική επιστολή της S, στην οποία ανέφερε : "Δεν αντιλαμβανόμεθα την εμμονή σας με τις ελαττωματικές λυχνίες. Προφανώς θα έχετε τους λόγους σας. Για να σας ικανοποιήσουμε πάντως, κατασκευάσαμε επι τούτου δέκα (10) ελαττωματικές και προς διευκόλυνσή σας τις συσκευάσαμε χωριστά, στο κουτί με το κόκκινο χρώμα."

 

Quiz 5. Ποιότητα στην Υγεία 

1. Σε ποιο κράτος πρόσφατη έρευνα κατέδειξε ότι : Στα Δημόσια Νοσοκομεία κάθε έξι (6) ΛΕΠΤΑ αποθνήσκει ένας ασθενής από ιατρικό "λάθος" ? (δηλαδή για το μυημένο αναγνώστη ελάττωμα στις διεργασίες).

2. Σε ποιό κράτος το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) αποτελεί Αυτόνομο Φορέα, του οποίου η λειτουργία βασίζεται στην υιοθέτηση (συνολικώς και ανά μονάδα πχ. Νοσοκομείο) Συστημάτων Ποιότητας (κατ' ελάχιστον) και Μοντέλου Αριστείας, τα οποία επιθεωρούνται ή αξιολογούνται αντιστοίχως από Ανεξάρτητους (τρίτους - όχι το Υπουργείο Υγείας) Φορείς Εθνικούς ή / και Ευρωπαίκούς. (Άντε σας βοήθησα πάλι, ΔΕΝ είναι η Ιαπωνία,...αλλά μοίαζει ...)

(*)... χωρίς συμβουλές ... ο καθένας μας γνωρίζει και επιλέγει ...

http://www.youtube.com/watch?v=p6pphVs8bF0  

     

Σχόλια

11/11 17:52  CANYON
5* μαθαινω...
11/11 18:13  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
"Προς τιμή" του νέου τακτικού αναγνώστη CANYON, κάποιες πρόσθετες πληροφορίες σχετικές με το σημερινό "μύθο":
1. Η Μ πρωτοστάτησε έκτοτε στην καθιέρωση του Μοντέλου και Βραβείου "Αριστείας" των ΗΠΑ (του οποίου ήταν από τους πρώτους αποδέκτες), αλλά και στην προσέγγιση Ποιότητας, η οποία ονομάζεται "Six Sigma".
2. Η S δεν έχει ακόμη κατακτήσει το αντίστοιχο Ιαπωνικό Βραβείο ! (εκεί ο συναγωνισμός είναι πιο "ζόρικος").
3. Στα δύο Μοντέλα - Βραβεία (καθώς και στο Ευρωπαϊκό) θα αναφερθούμε αναλυτικά "στην ώρα τους".
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
3 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
"Σήμερα όλοι οι οργανισμοί : οιασδήποτε φύσης, προσανατολισμού, μεγέθους και ιδιοκτησιακής μορφής. Ανεξαρτήτως αντικειμένου παροχής προϊόντων ή υπηρεσιών, ανεξαρτήτως στόχων και τοποθέτησης στην αγορά, οφείλουν να κερδίσουν και να διατηρήσουν τη σύμφωνη γνώμη ή τουλάχιστον την ανοχή της ευρύτερης κοινωνίας για τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Δραστηριοποιούνται με προσωρινή άδεια λειτουργίας και οφείλουν να αποδεικνύουν συνεχώς - με πειστικό και τεκμηριωμένο τρόπο - ότι παράγουν επίσης θετικά κοινωνικά και περιβαλλοντικά αποτελέσματα."
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις