ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ
Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Προμηθέας λογίζεται ως ο πρώτος "εθελοντής"... Ο εδώ "οίκος " Προσκόπων, Μηχανικών και "Πολιτών" (με αυτή τη σειρά αυτοαξιολόγησης) σας καλωσορίζει σε ένα θέμα, στο οποίο έχει αφοσιωθεί τα τελευταία χρόνια : Την Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα όλων των Οργανισμών (όχι μόνο των επιχειρήσεων) στο "ταξίδι" τους προς την Αριστεία γενικώτερα.
Εκπαιδευτικό Υλικό Αυτομόρφωσης
Σύνδεσμοι


Lettres Marseillaises II
2029 αναγνώστες
Τετάρτη, 14 Ιανουαρίου 2009
13:16

 

 

Έχω αρχίσει να αναρωτιέμαι πού ξετρυπώνουν όλους αυτούς τους περίεργους τύπους...

Σήμερα μας έκανε μάθημα ένας expert της Intelligence économique, κοντός, παχουλός και αξύριστος (αλλά με laptop 9,5 ιντσών touchscreen). Αφού συστήθηκε μας δήλωσε ότι είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Τουλόν και δεν απορεί που αυτό συγκαταλέγεται ανάμεσα στα 5 χειρότερα πανεπιστήμια της Γαλλίας. Εξαιτίας τέτοιων δημοσίων δηλώσεών του είναι που δεν έχει εκεί ούτε καρέκλα, ούτε τραπέζι, ούτε γραφείο, είπε. (Παρεμπιπτόντως, μια συμφοιτήτριά μας είναι απόφοιτος του εν λόγω Πανεπιστημίου, αλλά δεν τόλμησε να πει κουβέντα).
Η προβολή του μαθήματος ήταν ήδη στον πίνακα όταν κάποιος κακόμοιρος από τα «πουρά» της τάξης τόλμησε να ρωτήσει αν μπορεί να μας τη δώσει σε ένα usbstick . Η απάντηση ήταν : «Μα καλά, μπείτε στην ιστοσελίδα μου και πάρτε την». Τα γεμάτα απορία μάτια,  τον έκανα να συνεχίσει «Putain, βάλτε το όνομά μου στο google και θα τη βρείτε».
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε κάθε του πρόταση 1 στις 3 λέξεις ήταν απαρεμφάτως “putain, con, merde”. (Οι μη γαλλομαθείς ελπίζω να έχουν πιάσει το νόημα και να έχουν ήδη ανοίξει κάποιο online λεξικό μετάφρασης).
Ας περάσουμε όμως στα ουσιαστικά ζητήματα, σε αυτά που με προβλημάτισαν σχετικά με την όλη αντίληψη της παιδείας στην Ελλάδα. Ο εν λόγω κύριος λοιπόν, μας δήλωσε ότι στο μάθημά του θέλει όλοι οι μαθητές να έχουν υπολογιστή μαζί τους ( εννοείται ότι στη σχολή λειτουργεί παντού ασύρματο δίκτυο). Όταν ρωτάει κάτι, τον ενδιαφέρει η γρηγορότερη απάντηση και αυτός που τη βρίσκει στη Wikipedia είναι ο πιο έξυπνος γιατί έψαξε πρώτος. Θεωρεί επίσης δίκαιο να έχουμε όλα τα μέσα να αντιταχθούμε σε αυτά που μας λέει, στηριζόμενοι στις διαθέσιμες διαδικτυακές πηγές.
Ο καλός καθηγητής, λέει, είναι αυτός που τον παρακολουθείς ακόμα και όταν έχεις μπροστά σου ανοιχτό το facebook και αν κάποιος δεν μπορεί να το καταφέρει, καλά θα κάνουμε να στέλνουμε τα emails μας την ώρα του μαθήματός του για να μη χάνουμε το χρόνο μας.
Αναρωτιέμαι ειλικρινά εάν υπάρχει έστω και ένας καθηγητής στην Ελλάδα που αν σε «πιάσει» να μιλάς στο messenger στο μάθημά του, θα κάνει αυτοκριτική αντί να σου δηλώσει πως δεν υπάρχει καμία περίπτωση να περάσεις σε αυτή τη ζωή το μάθημά του.
Παρεμπιπτόντως, κάθε τόσο εμφανιζόταν κάτω δεξιά στην οθόνη που βλέπαμε την προβολή του μαθήματος (από το δικό του υπολογιστή) το γνωστό παραθυράκι του skype με μηνύματα του τύπου: «Πώς πάει? Έλαβες το κρασί που σου έστειλα την πρωτοχρονιά?»
Τέλος, για να κάνω πράξη τη φιλοσοφία του web 2.0 (και του 3.0 στο οποίο έχουμε σχεδόν περάσει ) για την ελεύθερη κυκλοφορία και ανταλλαγή πληροφοριών και γνώσεων (που όπως έμαθα σήμερα είναι ο μοναδικός τρόπος να επιβιώσει μια επιχείρηση στο μέλλον) σας παραθέτω κάποιες πολύ χρήσιμες ιστοσελίδες με δωρεάν προγράμματα, add ons και άλλα.
·     www.zotero.org (δωρεάν πρόγραμμα αποθήκευσης και διαχείρισης βιβλιογραφίας, με δυνατότητα export σε msword & openoffice)
·     Updatescanner (firefox add on για παρακολούθηση αλλαγών και ειδοποίηση για ιστοσελίδες που επιλέγουμε)
·     www.httrack.com ( «ηλεκτρική σκούπα» αποθήκευσης δεδομένων από ιστοσελίδες για βάσεις δεδομένων bookmarks)
·     wikimindmap.orgwww. (online δημιουργία mindmap από τα δεδομένα των Wikipedia διαφόρων γλωσσών και δυνατότητα export για επεξεργασία και αποθήκευση στο δωρεάν λογισμικό freemind το οποίο μπορείτε να βρείτε φυσικά ψάχνοντας στο google)
·     Και μην ξεχνάτε τις πολύ χρήσιμες βάσεις δεδομένων αναζήτησης του google όπως το googlebooks & googlescholar (που βρίσκονται στην ιστοσελίδα του google πάνω και περίπου στο κέντρο πατώντας το βελάκι δίπλα στο more)
 
 "Νυχτερίδα" - Μυρσίνη Κ.

Μεταπτυχιακή Σπουδάστρια : "Ποιότητα, Περιβάλλον, Καινοτομία και Βιώσιμη Ανάπτυξη" - {Κοινή διοργάνωση από Πολυτεχνείο και Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων} Μαρσίλιας 

Σχόλια

14/01 13:36  τσέρουλας
Χρήσιμα και ενδιαφέροντα. Καλημέρα.
14/01 13:38  PREMIUM

Σύμπτωση πατριώτιτ και πατριώτισσα !

Πόσταρες τη δεύτερη επιστολή σου ταυτόχρονα με την είσοδό μου στο φόρουμ !

Εψές από σύμπτωση είδα μια εξαιρετική "σχετική" με τα παραπάνω ελληνική ταινία !

http://www.youtube.com/watch?v=feD4E5PLtJY&feature=related

Ωραίοι...καιροί...ΤΟΤΕ ! :-)

Νάσαι καλά Νυχτερίδα και να μην τον ξεχνάς...ΚΥΡΙΩΣ εσύ...εκτός φυσικά ΚΑΙ από...εμάς ! :-)





14/01 13:40  favlos
Ωραίο φρέσκο και ενδιαφέρον θέμα και τα λίνκς.
Η μόνη 'διαφορά' μου είναι στην ικανότητα ,πέραν της δικτύωσης που είναι πιά αυτονόητη πλησιάζοντας το αυτόματο του τηλεφώνου,να ξεχωρίζει ο χρήστης την ικανή αναρτημένη πια αλήθεια,κάτι που επιβάλλει άλλη παιδεία και ικανότητες και εκεί θα γίνει μεγάλο παιχνίδι.
14/01 13:46  Usοund
Κι αν στο skype φαινόταν κανένα "τι κάνεις, τζουτζούκο μου"?
14/01 14:45  freeagle
εξαιρετικά τα links ...
14/01 14:55  evie
Καλημέρα Μυρσίνη! Είναι αλήθεια πως οι ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες είναι εύκολα προσβάσιμες από όλους μας, όμως ας σημειωθεί πως πρόσφατες μελέτες του αμερικανου φυσικου Άλεξ Βίσνερ, στο πανεπιστήμιο Χάρβαρντ,
σχετικά με την περιβαλλοντική επίπτωση του «googling», της αναζήτησης δηλ, πληροφοριών στο Ίντερνετ χρησιμοποιώντας τη μηχανή της Google, μία τυπική αναζήτηση στο Google παράγει επτά γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Κάνοντας ακόμη μία αναζήτηση, η ποσότητα διπλασιάζεται και ισούται με την αντίστοιχη που απελευθερώνεται όταν χρησιμοποιούμε μία κατσαρόλα.
Πρόσφατη μελέτη στο σύνολο του τεχνολογικού τομέα, υπολογίστηκε ότι η επίπτωση του στο περιβάλλον είναι ίση με αυτή του αεροπορικού κλάδου.


απόδειξαν,
14/01 15:16  Yannis K.
τελικα μαλλον καλος βγηκε ο κοντοχοντρουλης. μηπως μαλιστα πολυ καλος καθως το νοημα του μαθηματος σας το περνουσε και βιωματικα
14/01 17:48  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Συγκρίσεις :
<Κλειστή επ' α'οριστο η Κεντρική Βιβλιοθήκη του ΕΜΠ>
"Η Κεντρική Βιβλιοθήκη Ε.Μ.Π. θα παραμείνει κλειστή επ’ αόριστο από την Πέμπτη 08/01/2009, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη λήξη των συμβάσεων συναδέλφων στις 31/12/2008, οι οποίοι στηρίζουν σημαντικές υπηρεσίες της. Το αποτέλεσμα της απόλυσής τους, θα είναι η υποβάθμιση, έως και η παύση λειτουργίας σημαντικών υπηρεσιών, όπως, το ολοκληρωμένο σύστημά της, που υποστηρίζει την υπηρεσία αναζήτησης βιβλίων, τις υπηρεσίες δανεισμού και έκδοσης καρτών βιβλιοθήκης, κ.ά.

Διεκδικούμε:
• Την ένταξη στον κρατικό προϋπολογισμό της χρηματοδότησης των βιβλιοθηκών και κάθε άλλης εκπαιδευτικής - ερευνητικής δραστηριότητας στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
• Την μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών."

http://www.mqn.gr/phpBB/viewtopic.php?f=4&p=3395#p3362

http://authairetoi.wordpress.com/2008/05/21/post37/
14/01 18:04  shade
Αχ βρέ Μυρσίνη ποιός καθηγητής δέχεται να καταργηθεί το υποχρεωτικό σύγγραμμα?
Θλίψη για τους δικούς μας σπαταλημένους πόρους.
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
12 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
"Σήμερα όλοι οι οργανισμοί : οιασδήποτε φύσης, προσανατολισμού, μεγέθους και ιδιοκτησιακής μορφής. Ανεξαρτήτως αντικειμένου παροχής προϊόντων ή υπηρεσιών, ανεξαρτήτως στόχων και τοποθέτησης στην αγορά, οφείλουν να κερδίσουν και να διατηρήσουν τη σύμφωνη γνώμη ή τουλάχιστον την ανοχή της ευρύτερης κοινωνίας για τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Δραστηριοποιούνται με προσωρινή άδεια λειτουργίας και οφείλουν να αποδεικνύουν συνεχώς - με πειστικό και τεκμηριωμένο τρόπο - ότι παράγουν επίσης θετικά κοινωνικά και περιβαλλοντικά αποτελέσματα."
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις