ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ
Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Προμηθέας λογίζεται ως ο πρώτος "εθελοντής"... Ο εδώ "οίκος " Προσκόπων, Μηχανικών και "Πολιτών" (με αυτή τη σειρά αυτοαξιολόγησης) σας καλωσορίζει σε ένα θέμα, στο οποίο έχει αφοσιωθεί τα τελευταία χρόνια : Την Κοινωνική και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα όλων των Οργανισμών (όχι μόνο των επιχειρήσεων) στο "ταξίδι" τους προς την Αριστεία γενικώτερα.
Εκπαιδευτικό Υλικό Αυτομόρφωσης
Σύνδεσμοι


247. "Brother Louie" ...από τους MODERN TALKING και τον ERIC XLS.(*)
741 αναγνώστες
Πέμπτη, 21 Αυγούστου 2008
18:10
Ταξίδι στο θαυμαστό κόσμο των Προτύπων (ΙΙΙ) 
Πως μας προφυλάσσουν από δυσάρεστες εκπλήξεις 

(*) Τρίτο από τα τέσσερα τμήματα - συνέχειες του "βοηθήματος"... οι τακτικοί - παλαιοί -αναγνώστες και αναγνώστριες θα αναγνωρίσουν (?) ψήγματα γραφής από το βλόκιον... Α, και κάτι άλλο, σαν σήμερα πριν από εικοσι-κάτι έτη ένα πλασματάκι αντίκρυζε για πρώτη φορά με έκπληξη τον κόσμο μας... Αρνήθηκε σήμερα να επιλέξει άσμα... προέβαλλε όμως βέτο στο γνωστό "μπρ... ανατριχιαστικό !" βιδεάκιο κόρης  και πατέρα (μετά θάνατον)... Προέκρινα λοιπόν μόνος μου κάτι εύθυμο...

6.      Συστημική προσέγγιση ή χύμα στο κύμα ;  

Είδαμε προηγουμένως ότι υπάρχουν Πρότυπα για προϊόντα, για υπηρεσίες, για δραστηριότητες, αλλά και για τη πιο συνολική δραστηριότητα και λειτουργίαΥπάρχουν δύο τρόποι για να προσεγγίσουμε τη Λειτουργία κάθε Οργανισμού (εδώ του ανθρώπινου οργανισμού…):
  • Εγκλωβισμένοι στα στεγανά της δομής του: {κεφάλι - χέρια – πόδια} ή {οστά - μύες – νεύρα}.
  •  Με ανοιχτόμυαλη, πιο συνολική αντίληψη, αναλόγως με τη φυσική ροή των δραστηριοτήτων του: {όραση} + {κίνηση} + {ομιλία} +… οι οποίες συνεργάζονται όλες μαζί!
  • Αμφιβάλλει κανείς, ότι αυτή τη στιγμή που σας μιλάω, παράγεται ένα προϊόν με κινητοποίηση και συντονισμό όλου σχεδόν του οργανισμού μου, ή μόνο από τα χείλια;

Αυτή είναι η Συστημική Προσέγγιση και θεμέλια της είναι οι Προδιαγραφές, Κώδικες,.. με μια κουβέντα τα Πρότυπα.  Αλλά και η φιλοσοφία συνεχούς αναζήτησης και βελτίωσης.

·        Τι φταίει ( και ΟΧΙ ποιος φταίει...)
·        Πως θα το βελτιώσουμε (και ΟΧΙ σε ποιον θα τα φορτώσουμε...)
·        Τι καλύτερο κάνουν οι άλλοι (και ΟΧΙ έχουνε μέσο άρα...)
·       Πως θα κατανοήσουμε και θα ανταποκριθούμε στις προσμονές των Πελατών μας, αλλά και όλων των Ενδιαφερόμενων Μερών ( και ΟΧΙ πως θα τους ρίξουμε...)
·       Του είμαστε εδώ για να παραμείνουμε (και ΟΧΙ του, ότι φάμε, ότι πιούμε και ότι αρπάξουμε...) 
7.      Διαχείριση για την Ποιότητα και το Περιβάλλον  
 
Είδαμε προηγουμένως ότι υπάρχουν Πρότυπα για προϊόντα. Τι σημαίνει όμως Ποιότητα για ένα προϊόν; Ένα πρόχειρο Quiz: Από τα επόμενα δύο προϊόντα ποιο νομίζετε, ότι έχει μεγαλύτερη ή καλύτερη ποιότητα;
·        Το πρόσφατο μοντέλο SuperDuper 2007 XSL, καμάρι και ναυαρχίδα των μοντέλων της “HumphreyDavildon”.
·        Το από δεκαετίας μοντέλο Pa-Pa-Ki, το οποίο σχεδίασε και κατασκευάζει «κάπου στην ανατολική Ασία» η εταιρία “Po-Tamia”.
 
Από τη σκοπιά του Πελάτη λοιπόν:
·        Η ποιότητα είναι υποκειμενική, κάθε πελάτης αισθάνεται διαφορετικά.
·        Η ποιότητα είναι σχετική, τα συστατικά - απαιτήσεις διαφοροποιούνται με το χρόνο (για τον ίδιο Πελάτη).
·        Η ποιότητα είναι συνολική, εάν υπάρχουν πέντε (5) χαρακτηριστικά και το καθένα εκπληρώνει τις απαιτήσεις στο 90%, τότε η συνολική πιθανότητα να ικανοποιούνται ταυτοχρόνως είναι ΜΟΝΟ 60%. 

ΔΕΝ υπάρχει λοιπόν Καλή ποιότητα και Κακή ποιότητα ! Δεν υπάρχει Υψηλή ποιότητα και Χαμηλή ποιότητα !

Ποιότητα είναι Ακριβώς η Εκπλήρωση των Απαιτήσεων, των Προσμονών  του Πελάτη. Είναι η Αξία που παίρνει ο Πελάτης.
Ούτε (προφανώς) παρακάτω, ούτε όμως παραπάνω !
Όποιο από τα δύο παραπάνω δίτροχα ανταποκρίνεται ακριβώς στις απαιτήσεις - προσμονές αυτού που το αγόρασε (συνυπολογίζοντας χαρακτηριστικά - επιδόσεις - τιμή - κλπ.) : ΕΧΕΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ! (*)
(* Ωραία ! αλλά δεν είναι δυνατόν να μη διαφέρουν σε κάτι το SuperDuper 2007 XSLκαι το Pa-Pa-Ki ! Προφανώς διαφέρουν, μόνο που αυτό το κάτι ορίζεται ως - ονομάζεται : Κλάση (απαίτησης)... Ένα μοδάτο και πανάκριβο εστιατόριο 5 αστέρων και 3 σκούφων διαφέρει από μία συνοικιακή ταβέρνα σε κλάση (και τιμή). Μόνο που αν ξέρεις τι ζητάς και τι προσμένεις από το καθένα, η τελική σου εντύπωση θα τα χαρακτηρίσει ενδεχομένως ποιοτικά και τα δύο, με τις πιθανότητες απογοήτευσης να κλίνουν μάλλον προς στο εστιατόριο…)
 
Από τη σκοπιά του Οργανισμού τώρα:
·        Η επιθυμητή Ποιότητα του προϊόντος / υπηρεσίας δεν είναι δυνατό να επιτευχθεί επικεντρώνοντας μόνο στον έλεγχο στο καθαυτό προϊόν / υπηρεσία.
·        Είναι απαραίτητο να συμμετέχουν όλα τα Ενδιαφερόμενα Μέρη Συμμέτοχοι, σε όλα τα στάδια παραγωγής. Από τη σύλληψη της ιδέας - έρευνα των προσμονών του Πελάτη - σχεδιασμό - προγραμματισμό και προδιαγραφές - δοκιμές / πρωτότυπα - έρευνα ικανοποίησης του Πελάτη κ.ο.κ.
·        Δηλαδή ο Οργανισμός χρειάζεται να ακολουθεί ένα Σύστημα για την Ποιότητα, καθώς και για άλλους τομείς! Για το Περιβάλλον, για την Υγεία και Ασφάλεια, ώστε να πετυχαίνει τα καλύτερα δυνατά συνολικά αποτελέσματα. (Μοιάζει περίεργο αλλά η ελληνική έκφραση, η οποία συνοδεύει την αποτυχία / αναποτελεσματικότητα και όλες τις αστοχίες - "φταίει το Σύστημα" - είναι απολύτως ορθή ! Το πρόβλημα είναι η χρήση της ως φθηνή δικαιολογία και παραίτηση από κάθε προσπάθεια βελτίωσης).
·        Το Σύστημα που ταιριάζει στον κάθε Οργανισμό έχει τη λύση να το εφεύρει, να το εγκαταστήσει και να το βελτιώνει μόνος του. Υπάρχει όμως και η λύση να επωφεληθεί από τη συσσωρεμένη παγκόσμια εμπειρία, να την αξιοποιήσει δημιουργικά. Να ακολουθήσει δηλαδή ένα από τα υπάρχοντα - δοκιμασμένα Πρότυπα.
·        Το πλέον διαδεδομένο Πρότυπο (*) για την Ποιότητα είναι η οικογένεια (**) του ISO 9000. Χρησιμεύει για να περιορισθεί η Μεταβλητότητα (δηλαδή, ο κίνδυνος να μην ικανοποιούνται ακριβώς οι απαιτήσεις), που είναι ο εχθρός της Ποιότητας.
·        Το πλέον διαδεδομένο Πρότυπο (*) για το Περιβάλλον είναι η οικογένεια (*) του ISO 14000. Χρησιμεύει για να περιορισθούν οι Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις (δηλαδή, η ζημιά που προκαλείται στο Περιβάλλον από τις δραστηριότητες του Οργανισμού : κατανάλωση νερού και ενέργειας, αέριοι ρύποι, υγρά και στερεά απόβλητα κλπ. ).
 
(* Θα σημειώσουμε, ότι όλα τα Πρότυπα Συστημάτων έχουν εφαρμογή, ως έχουν σε όλους τους Οργανισμούς, κερδοσκοπικούς ή όχι, ανεξαρτήτως μεγέθους ! Όπως ο Κ.Ο.Κ. έχει αντιστοίχως εφαρμογή σε όλα τα οχήματα, ανεξαρτήτως κυβισμού, ιπποδύναμης, αριθμού τροχών !...)
 
(** Μόνο ένα από τα Πρότυπα της οικογένειας αυτής το 9001, αποτελεί εργαλείο Πιστοποίησης. Τα υπόλοιπα περιέχουν ορισμούς και οδηγίες για την Επιθεώρηση και τη Συνεχή Βελτίωση του Οργανισμού. Το ίδιο ισχύει για το Περιβάλλον, εργαλείο Πιστοποίησης αποτελεί το 14001).
 
Τι δεν κάνουν τα Πρότυπα για τα Συστήματα;
·        Δεν εξασφαλίζουν, ότι τα προϊόντα σου έχουν Ποιότητα. Εξασφαλίζουν ότι καταβάλλεις αποτελεσματικές προσπάθειες, ΩΣΤΕ να συμβαίνει το παραπάνω ως αποτέλεσμα.

·        Δεν εξασφαλίζουν, ότι δεν ρυπαίνειςτο Περιβάλλον. Εξασφαλίζουν ότι καταβάλλεις αποτελεσματικές προσπάθειες, ΩΣΤΕ να ρυπαίνεις λιγότερο ως αποτέλεσμα.

  • Δεν σου μαθαίνουν τη δουλειά σου. Εξασφαλίζουν ότι καταβάλλεις αποτελεσματικές προσπάθειες, ΩΣΤΕ μέσα από τη γνώση – μάθηση και καινοτομία να βελτιώνεσαι συνεχώς.

Σχόλια

21/08 18:18  coldplay
Πολυ ντισκοβιο σε βρισκω δασκαλε...
Παμε Brother Louie Louie Louie...
21/08 18:19  mc
ΠΡΙΝ διαβάσω το κείμενο και ΠΡΙΝ σχολιάσω -σήμερα είμαι αποφασισμένος να το κάνω, τουλάχιστον αν δεν προκύψει κάτι έκτακτο - , ΠΟΛΥΧΡΟΝΗ! (όχι Πολυχρόνη)

Καλό το BL αλλά προτιμώ τα remix του '00.
21/08 18:31  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Γυρίζοντας από τις διακοπές σε Λήμνο και Χαλκιδική η εορτάζουσα μοιάζει με το κοριτσάκι εις το βιδεάκιο (ο πατέρας της ολίγον λευκότερος - με πλούσιώτερη κώμη σαφώς πιο γλυκομίλητος από τον άδοντα)...
Φίλτατε mc έχω λάβει όλα τα αρχεία σου... αλλά... ακόμη και <εδώ> "κονσέρβες" ανεβάζω...
21/08 18:34  mc
ΜΗ, μη λέτε για αρχεία! Μας παρακολουθεί ο μαθητής σας και θα έχουμε άλλα!
Διέκοψα για λίγο την ανάγνωση, συνεχίζω...
21/08 18:43  Κλεάνθης
Χρόνια πολλά... χιλιόχρονη κι ευτυχισμένη!
21/08 19:07  evie
Πολύχρονη! Να τη χαίρεστε και νάναι πάντα ευτυχισμένη.
21/08 19:13  Bluesman
Πολύχρονη λοιπόν και ευτυχισμένη...
www.youtube.com/watch?v=vnRqYMTpXHc
...με υπόκρουση το παραπάνω για πάντα...

...θυμάστε ποιός άλλος είχε αδυναμία στη γερμανοντίσκο...
21/08 21:46  jerri
Χιλιόχρονη! Προτείνω εάν αισθένεσαι ακόμη νέος αυτή την εκτέλεση...
www.youtube.com/watch?v=SFbkVOBAorE
21/08 21:49  coldplay
Πολυχρονη ,οτι επιθυμεις μια ζωη με γλυκιες περιπετειες...
Στα ιδια μερη ειμασταν διακοπες πως δεν συναντηθηκαμε...
Δεν ηταν τυχερο...
mc χαιρετισματα..ολο στα blogs κυκλοφορεις...αντε ανεβασε και συ κανενα blog αντε μου τεμπελιαζεις απο εδω και απο εκει:)
21/08 22:15  mc
Η μόνη -προς το παρόν- παρατήρηση που έκανα ήταν η σιωπηρή παραδοχή πίσω από το "τι φταίει, όχι ποιος φταίει". Η οποία δεν είναι άλλη από το ότι θεωρούμε δεδομένη την επάρκεια των μελών. Σε συνδυασμό με το "τι καλύτερο κάνουν οι άλλοι", αυτομάτως γεννάται ένα πλέγμα που οφείλουμε να εντάξουμε στις διεργασίες προς επίλυσιν.
Στα της ποιότητος τώρα, ασφαλώς και "ό,τι πληρώσεις - παίρνεις και η ποιότητα αυτού που παίρνεις έχει ή πρέπει να έχει ενσωματωθεί στην τιμή του" (αν το λέω πολύ απλοϊκά συγχωρείστε με), μα η διαφοροποίηση της κλάσης σώζει από την μια το παιχνίδι, από την άλλη πιθανώς δεν ενσωματώνει το εσωτερικό του "χαμόγελου της ευτυχίας" (ανόητο ή όχι δεν με απασχολεί εδώ) που μπορεί να συνδέεται με την αγορά π.χ. ενός Ferrari από ένα Honda. Ευδαιμονία θα μου πείτε, αλλά και η ακρίβεια των "ψεύτικων" στιγμών μπορεί να προσδίδει προστιθέμενη αξία. Ίσως σαν το ΦΠΑ που οι περισσότεροι στραβοκοιτάζουμε, αλλά ε, μια ζωή την έχουμε!
Καλό βράδυ!

(coldplay, αυτό το γράφεις στον οίκο γνωστού αρχιμπλογκοτριγυριστή - κάπως αλλιώς το λέει αλλά μου διαφεύγει τάχα - και όπως καταλαβαίνεις εις ένδειξιν διαμαρτυρίας, το project-blog που ετοίμαζα με τίτλο "διαβάστε με μην χάσει η Βενετιά βελόνι" αναστέλλεται!)
21/08 22:22  mc
Ξαναδιαβάζοντας το σχόλιο διαπιστώνω ότι άθελα μου αλλοίωσα τον ορισμό της ποιότητας όπως δόθηκε. Ζητώ συγγνώμη.
21/08 23:41  Goldmine
Bρε βρε ...να την χαιρόμαστε τη "μελαμψούλα" λιονταρίνα της μπλογκογειτονιάς!
ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΥΡΣΙΝΗ!
21/08 23:50  pol
Καθυστερημένος λόγω "τσάρκας"στην παλιά πόλη.
Πολύχρονη,πολύχρονη!
Αν το η γίνει α,με τσακώσατε με προσθηκη βέβαια ενός τελικού.
22/08 01:59  voula 99
Kαλημερα !
να χαιρεστε το κοριτσακι σας , πολύχρονη !
22/08 13:57  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Ευχαριστώ πολύ όλες και όλους για τις ευχές τους. Ε, σήμερα θα έχουμε και τις δύο εκτελέσεις από τα μουσικα δώρα των Bluesman και jerri.
Με την ευκαιρία απαντώ εγώ στον αγαπητό mc.
1. Όντως η "κλάση" είναι πιθανότατο να ενσωματώνεται στις απαιτήσεις - προσμονές ! Άρα να αποτελεί καθοριστικό συστατικό της Ποιότητας.
Κι' εγώ γουστάρω ένα κόκκινο κουπέ, αλλά το Twingo μου κλείνει δεκαετία. Τα πρώτα μεν τρία χρόνια στα χέρια του Ερμή, στα υπόλοιπα όμως έκανε όλα τα βουνά και τους καρόδρομους φορτωμένο σα μουλάρι (μόνο με κανονική συντήρηση). Ε, Ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις και προσδοκίες (μάλλον - κατά παράβαση του ορισμού - με το παραπάνω).
2. Προφανώς τα λάθη τα κάνουν οι άνθρωποι. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι "φταίνε" κιόλας... Ο ανεκπαίδευτος "τεχνικά", κουρασμένος, φοβισμένος, χωρίς κίνητρα, χωρίς να του έχει μεταδοθεί η κουλτούρα ποιότητας...κλπ. κλπ. Αυτός θα "ρίξει την ποιότητα". Να του τα φορτώσεις, να τον δίώξεις με τις κλωτσιές... Ωραία σε ΤΙ θα διαφέρει ο "επόμενος" ? σε πόσο καιρό θα τα θαλασσώσει με τη σειρά του ?..
22/08 13:58  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Προφανώς...
"Νυχτερίδα" - Μυρσίνη Κ.
22/08 17:02  mc
1. Έχω δοκιμάσει και τα δύο, γούστα είναι αυτά,

2. Και πάλι καμιά πραγματική διαφωνία. Το αν είναι "ανεκπαίδευτοι" κ.λπ. ΔΕΝ τους ενοχοποιεί σε καμιά περίπτωση!
ΑΚΡΙΒΩΣ, βαραίνει τους "από πάνω" ή/και τους "δίπλα", είτε α) για εξ αρχής εσφαλμένη ή άστοχη επιλογή, είτε β) για την μετέπειτα διαχείριση που ορθώς αναφέρεις. Εξ ου και η δική μου αναφορά σε "πλέγματα - διεργασίες προς επίλυσιν των αστοχιών". Αλλά βλέπεις και στα δικά μας μέρη, πλην των πλεγμάτων, έχουμε αρκετές φορές να κάνουμε και μετά συμπλεγμάτων.
Καλό απόγευμα! :)
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
8 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
"Σήμερα όλοι οι οργανισμοί : οιασδήποτε φύσης, προσανατολισμού, μεγέθους και ιδιοκτησιακής μορφής. Ανεξαρτήτως αντικειμένου παροχής προϊόντων ή υπηρεσιών, ανεξαρτήτως στόχων και τοποθέτησης στην αγορά, οφείλουν να κερδίσουν και να διατηρήσουν τη σύμφωνη γνώμη ή τουλάχιστον την ανοχή της ευρύτερης κοινωνίας για τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Δραστηριοποιούνται με προσωρινή άδεια λειτουργίας και οφείλουν να αποδεικνύουν συνεχώς - με πειστικό και τεκμηριωμένο τρόπο - ότι παράγουν επίσης θετικά κοινωνικά και περιβαλλοντικά αποτελέσματα."
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις